اعطای کارت‌های اعتباری سهام عدالت به مرحله نهایی رسید

کارت‌های اعتباری سهام عدالت که قرار بود در پایان آبان ماه به دست سهامداران برسد به دلیل مشکلاتی اعم از منفی بودن بازار تا نیمه آذرماه به دست صاحبان خواهند رسید.

کارت اعتباری سهام عدالتبه گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در تاریخ ۲۹ مهر ۹۹ بود که ما برای بررسی بیشتر جریان کارت‌های اعتباری سهام عدالت که قرار بود در دسترس سهامداران  به منظور جلوگیری از فروش سهم‌های ارزشمندی که در این صندوق است  قرار بگیرد  به شرکت سپرده گذاری مرکزی  رفتیم تا  از مسئولان مربوط روند آن را پیگیر شویم.


بیشتر بخوانید

زمان اعطای کارت اعتباری سهام عدالت مشخص شد/ سود سهامداران غیر مستقیم کِی واریز می‌شود؟


علیرضا ماهیار معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان  در پاسخ به این سوال که آیا این نوید را می‌دهید که کارت‌های اعتباری سهام عدالت تا پایان آبان ماه به دست مردم برسد یا خیر؟ تصریح کرد: بانک مرکزی ابلاغیه‌ای را به منظور اعطای کارت‌های اعتباری سهام عدالت صادر کرده، اینکه بعضی از بانک‌ها عملکردشان درست نیست به زیر ساخت حقوقیشان مربوط می‌شود، امیدواریم با توجه به اقدامات صورت گرفته تا پایان آبان ماه کارت‌های اعتباری به دست سهامداران برسد.

او افزود: روش اعطای کارت اعتباری سهام عدالت به طور مکانیزه انجام می‌شود یعنی سهامداران می‌توانند با مراجعه به درگاه‌های بانک‌های عامل، در خواست وثیقه گذاری سهام عدالت کنند قاعدتا در این روش کارت هایشان به نسبت ارزش سهامشان شارژ می‌شود، اکنون چند بانک این فرآیند را به صورت مکانیزم انجام دادند و در حال حاضر ما به دنبال تقویت زیر ساختار‌های حقوقی برای عملکرد بهتر این امر هستیم.


بیشتر بخوانید


حال بعد از گذشت یک ماه طی تماس های مکرری که با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با روند اعطای کارت‌های  اعتباری سهام عدالت برقرار شد، برای پیگیری به بانک‌ها رفتیم که در پاسخ به این سوال که آیا ابلاغیه‌ای به منظور اعطای کارت‌های اعتباری سهام عدالت شده یا نه؟ گفتند که تا به امروز ابلاغیه‌ای در این رابطه به ما نشده است.

پس از دریافت چنین جوابی از شعب بانک ها ما مجدد با شرکت سپرده گذاری مرکزی تماس گرفتیم تا علت جویا را شویم؛

یک مقام مسئول در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با علت ابلاغ نشدن این نامه بانک ها، گفت: با توجه به این مسئله که طی چند هفته گذشته بازار منفی بود ما دست نگهداشتیم، چرا که این امر سبب می شد تا حدودی صاحبان سهام ها دچار زیان شوند. به همین علت شرکت سپرده گذاری مرکزی فعلا برای اعطای این کارت ها دست نگهداشته است.

او افزود: حال با توجه به این مسئله که چند روزی است به دلیل حمایت های مسئولان اعم از سازمان بورس، مجلس شورای اسلامی و همچنین بعضی سهامداران حقیقی و حقوقی بازار مثبت شده در پی  تقویت زیر ساخت های فنی این کارت ها هستیم و امیدواریم که تا اواسط آذر ماه این کارت به دست صاحبان سهام عدالت برسد.

از ابتدای آذرماه، محدودیت های کرونایی برای بسیاری از اصناف برقرار می شود و به نظر می رسد یکی از راهکارهای حمایت از کسب و کارهای تعطیل  در این روزها اعطای کارت های اعتباری با وثیقه سهام عدالت است.

در انتها باید گفت که امیدواریم که وعده مسئولان به منظور اعطای کارت های اعتباری محقق شود به علت آنکه اکثر افرادی که سهام عدالت  به آنها تعلق گرفته از قشر ضعیف جامعه هستند و اعطای این تسهیلات می تواند در دوران پیش آمده ویروس کرونا کمک حال آن ها باشد تا در این روز ها شرمنده خانواده خود نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
اکثر سهامداران سهام عدالت از قشر ضعیف وفقیر جامعه هستند وتوانایی باز پرداخت اقساط وام را ندارند واعطای کارت اعتباری به انها فقط راهی است که بانکها برای تصاحب این سهامها اندیشیده اند که می خواهند صاحب بشوند
بهترین راه برای حمایت از قشر ضعیف همانا توانمند سازی انها از راه تامین شغل برای انهاست تا بتوانند در سایه کار وتولید وضع معیشت شان را بهبود ببخشند وهر گونه دادن پول چه به صورت وام وچه بصورت بلاعوض ممکن است در کوتاه مدت نانی به سفره خالی انها ببرد اما در دراز مدت موجب فقیری وبیچارگی بیشتر انها شده وحتی سفره خالی انها هم ازشون گرفته خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
بشنو و باور نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
به کدوم دسته تعلق میگیره،مستقیم یا غیر مستقیم؟؟؟؟
آخرین اخبار