معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور خبر داد:

اختصاص بخشی از درآمد اپراتورها به پیام‌رسان‌های داخلی/ پیام‌رسان ها باید خود منبع درآمد باشند

خوراکیان درباره اختصاص بخشی از درآمده اپراتورها به پیام‌رسان‌های داخلی توضیحاتی ارائه داد.

اختصاص بخشی از درآمد اپراتورها به پیام‌رسان‌های داخلی / علت حمایت نکردن برخی دستگاه‌ها از پیام‌رسان‌های بومی چیست؟امیر خوراکیان معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: بعد از تصویب سند ساماندهی پیام رسان‌های داخلی در کشور و... شاهد استقبال خیلی خوبی از ناحیه مردم بودیم.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور افزود: یک‌سری مشکلات فنی و نواقصی در ارائه خدمات و سرویس دهی‌ها به وجود آمد، اما تجربه‌ای برای رشد جدی پیام رسان‌های داخلی در زمینه‌های مختلف شد.

او گفت: پس از یک افت مختصر، دوباره شاهد رشد اقبال خوبی نسبت به پیام رسان‌های داخلی هستیم و به موازات این مسئله، ما پس از مرحله اول که یک سری اقداماتی صورت گرفت، در حال حاضر در مرحله دوم حمایت از پیام رسان‌های داخلی هستیم.

خوراکیان بیان کرد: در این مرحله کار‌ها بهتر از مرحله گذشته پیش می‌رود و با تجربه‌ای که به دست آمده، با قوت مسئله حمایت از پیام رسان‌های داخلی را دنبال می‌کنیم.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور با بیان اینکه در این مرحله چند اتفاق مهم تصویب شده و برخی از آن‌ها هم عملی شده است گفت: اولین مسئله‌ای که اتفاق افتاد، بحث اتصال پیام رسان‌های داخلی با اپراتور‌ها را داشتیم که این موضوع بسیار مناسب است و کمک بزرگی می‌کند.

تصویب ارائه بخشی از درآمد اپراتورها به پیام‌رسان‌های داخلی

او افزود: مسئله تصویب سهمی از درآمد ترافیک اپراتورها برای پیام رسان‌ها موضوع بعدی بود که به انجام رسید و ابلاغ آن صورت گرفته است.

خوراکیان با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک پیام‌رسان‌های داخلی به میزان ترافیک‌شان درصدی از درآمد ترافیک اپراتور‌ها را دریافت می‌کنند گفت: این موضوع تشویق بسیار بزرگی برای ارائه ابتکار پیام رسان‌ها در عرصه جذب مخاطب و... است.

اختصاص بخشی از درآمد اپراتورها به پیام‌رسان‌های داخلی / علت حمایت نکردن برخی دستگاه‌ها از پیام‌رسان‌های بومی چیست؟

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: مسئله بعدی بحث ایجاد مرکز داده شهید سلیمانی در بومهن بود که این زیرساخت برای خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات شکل گرفت و نیاز‌های زیرساختی پیام رسان‌های داخلی در آن مرکز به صورت رایگان تامین خواهد شد و کمک بزرگی می‌کند.

او ادامه داد: در حال حاضر پیام رسان‌های داخلی می‌توانند به سامانه‌ای که وزارت ارتباطات اعلام کرده مراجعه کنند و اطلاعات خود را قرار دهند، تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

دعوت از دولت الکترونیک برای قرار دادن خدمات خود در پیام‌رسان‌های بومی

خوراکیان بیان کرد: خدمات دولت الکترونیک موضوع بعدی هست، چراکه دستگاه‌های مختلف در این رابطه درگیر بوده‌اند و ما نارسایی‌هایی داشتیم و برای این امر جلساتی را برگزار کردیم که در آینده‌ای نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در حوزه آوردن خدمات دولت الکترونیک داخل پیام رسان‌های داخلی خواهیم بود.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به رفع مشکلات قضایی پیام رسان‌ها گفت: مشکلات قضایی و... پیام رسان‌ها در آینده کمتر خواهد شد و تسهیل پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه درخواست تمدید وام‌های ارائه شده به پیام رسان‌ها را در چند وقت اخیر داشتیم و قرار شد زمان بازپرداخت وام‌ها تمدید شود گفت:به هر پیام رسانی که درخواست وام داشت، ۵ میلیارد تومان داده شده بود .

خوراکیان گفت: از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم در اطلاع رسانی‌های خود پیام رسان‌های داخلی رو مقدم بشمارند.

اختصاص بخشی از درآمد اپراتورها به پیام‌رسان‌های داخلی / علت حمایت نکردن برخی دستگاه‌ها از پیام‌رسان‌های بومی چیست؟

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور افزود: ما به پیام رسان‌ها و شبکه‌ها اجتماعی خارجی توصیه می‌کنیم که در ایران نمایندگی ایجاد کنند و امکان تعامل و ارتباطات را هم فراهم کنند و ما موافق فعالیت سرویس‌های خارجی با چارچوب‌های کلی در کشور هستیم، اما بستگی به میزان همکاری و همراهی آن‌ها دارد.

پیام‌رسان‌ها باید خود درآمد باشند

او گفت: پیام رسان برای شکل گیری باید بر اساس یک مدل درآمدی باشد که خود را حفظ و توسعه دهد، اما حمایت‌هایی را برای عبور از این مرحله شکل گیری برای پیام رسان‌ها داریم.

او با اشاره به ارتباط پیام رسان‌ها با اپراتور‌ها گفت: این موضوع باعث کاهش درآمد اپراتور‌ها شده است.

خوراکیان بیان کرد: ما در شبکه ملی اطلاعات خدمات پایه‌ای را داریم و این خدمات پایه باید در شبکه ملی اطلاعات فراهم شود و یکی از این خدمات پایه، پیام رسان‌ها هستند.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور پیام رسان‌ها می‌توانند در قبول خدمات دولت الکترونیک به تناسب توانشان سهمی را قبول کنند.

خوراکیان بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات در حوزه معاونت فنی هست و جلسات نظارت و برسی در این معاونت به صورت مرتب برگزار می‌شود و سرعت رشد شبکه ملی اطلاعات به نسبت گذشته بسیار بیش‌تر شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
اپراتور ها هم برای جبران هزینه خدماتشونو گرون تر میکنن. مردم هم چاره ای ندارن جز پرداخت کردن. علی برکت ال...
خسته نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
عباس علیزاده کاشمر
۰۸:۱۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
پیام رسان رسان های خارجی مثل تلگرام ، واتساب ، اینستاگرام و... اطلاعات ایرانیان با قیمت های بسیار بالا در اختیار دیگر کشورها قرار می دهند . امروز بیگ دیتا در جهان از ارزش بالایی برخوردار است و مسئولین نباید اجازه دهند ریز اطلاعات مردم و کشور در اختیار دشمن قرار گیرد. مثلا اطلاعات زیر ساخت های برق و گاز و تلفن و فیبر نوری، حمل و نقل عمومی که اطلاعات ان در بستر واتساب و تلگرام رد و بدل می شود این بسیار خطرناک است.
آخرین اخبار