اتحادیه عرب سفر پمپئو به جولان اشغالی را محکوم کرد

دبیرکل اتحادیه عرب سفر وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و جولان اشغالی را محکوم و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اسپوتنیک، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب امروز (پنج‌شنبه) سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به جولان اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را محکوم و آن را نقض صریح قوانین بین‌المللی دانست.

او گفت: این اقدام مایک پمپئو عامل تشویق دولت راستگرای اسرائیل برای نقض هر چه بیشتر حقوق فلسطینیان و مانع بزرگی در مسیر راه‌ حل تشکیل دو دولت است.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: پمپئو از شهرک‌هایی دیدن کرده است که سازمان ملل و همه مجامع بین‌المللی ساخت آن‌ها را غیرقانونی و اشغالگری می‌دانند و اصرار دولتمردان آمریکایی برای جلب رضایت حامیان شهرک‌سازی در اسرائیل هیچ خدمتی به برقراری صلح نمی‌کند.

منبعی مسئول در دبیرکلی اتحادیه عرب اعلام کرد: ابوالغیط این اقدام بی سابقه از جانب مسئول عالی رتبه آمریکایی را محکوم و تاکید کرد که دیواری از قطعنامه‌های بین المللی در مقابل تصمیم اسرائیل برای شهرک سازی‌های بیشتر قرار می‌دهد و هر تغییری در اراضی اشغالی را هرگز نمی‌پذیرد.

این منبع افزود: اصرار مسئولان آمریکایی برای جلب رضایت برای اقدام شهرک سازی صهیونیست‌ها هرگز به صلح کمکی نمی‌کند و کرانه باختری و جولان بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل اراضی اشغالی محسوب می‌شوند و هرگز وضع قانونی آنان با بازدید و سفر هیچ مسئولی تغییر نخواهد کرد.

دبیر کل اتحادیه عرب از جامعه جهانی خواست مسئولیت هرگونه تلاش در آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازی با اساس آنچه راه حل تشکیل دو دولت برای اهداف صرفا داخلی است، را بپذیرند.

وزیر خارجه آمریکا عصر چهارشنبه وارد تل آویو شد و از برخی از شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری و جولان اشغالی بازدید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار