دادستان کل نیویورک درباره اسناد مالیاتی ترامپ تحقیق می‌کند

دادستان کل نیویورک در مورد پرداختی‌های مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تحقیق می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، یک مقام اجرای قانون روز پنجشنبه گفت دادستان کل نیویورک در بخشی از تحقیقات گسترده مدنی خود درباره معاملات تجاری دونالد ترامپ احضاریه‌ای را برای دریافت سوابق مرتبط با پرداخت هزینه‌های مشاوره به ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا به شرکت ترامپ ارسال کرده است.

نیویورک تایمز، به نقل از منابع ناشناس، گزارش داد دادستان ناحیه منهتن که تحقیقات موازی در این زمینه انجام می‌دهد، نیز احضاریه مشابهی برای شرکت ترامپ ارسال کرده است.

آسوشیتدپرس نمی‌تواند احضاریه دوم را فورا و به صورت مستقل تایید کند.

یکی از علل درخواست‌ها برای دریافت این سوابق، پرونده‌های مالیاتی ترامپ است که گفته می‌شود رئیس جمهور با کسر ۲۶ میلیون دلار هزینه‌های مشاوره به عنوان هزینه‌های تجاری، به مدت چندین سال مالیات بر درآمد شرکتش را کاهش داده است.

به گزارش نشریه تایمز، این سوابق نشان می‌دهد ۷۴۷ هزار و ۶۲۲ دلار از این هزینه‌ها به ایوانکا ترامپ، پرداخت شده است، آن هم از طریق شرکتی که همزمان با داشتن مسئولیت مدیر اجرایی سازمان ترامپ، مالک آن بوده است.

اگر این گزارش صحت داشته باشد، مشکلی برای شخص ایوانکا ترامپ ایجاد نخواهد کرد، زیرا او مالیات بر درآمد پرداختی‌های مشاوره خود را پرداخته است.

با این حال این مسئله می‌تواند سوالاتی را ایجاد کند درباره این که آیا سازمان ترامپ مجاز به کاهش مالیاتی به این صورت بوده است یا خیر.

ایوانکا ترامپ پنجشنبه گذشته در توئیتر نوشت: "این آزار و اذیت ساده‌ای است. این تحقیق از سوی دموکرات‌های نیویورک و صد در صد با انگیزه سیاسی، تبلیغات و از روی خشم است. آن‌ها به خوبی می‌دانند که چنین چیزی نیست و هیچ منافع مالیاتی در کار نبوده است. این سیاستمداران بی رحم هستند. "

این گزارش آسوشیتدپرس در حالی است که ترامپ همواره سعی کرده اظهارنامه‌های مالیاتی کار و کسب خود را منتشر نکند و آمار‌ها را کتمان کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار