وزیر دفاع ارمنستان استعفا کرد

داویت دونویان، وزیر دفاع ارمنستان، استعفای خود را به نخست وزیر این کشور تقدیم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، «داویت دونویان» وزیر دفاع ارمنستان استعفای خود را به «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور تقدیم کرد.

وزیر دفاع مستعفی ارمنستان از مه سال ۲۰۱۸ در این سمت حضور داشت.

پیشتر نیز رسانه‌ها گزارش داده بودند در پی توافق آتش بس میان باکو و ایروان که به وقوع شماری از اعتراضات علیه «نیکول پاشینیان» منجر شد، «زهراب مناتسکانیان» وزیر خارجه این کشور از سمت خود استعفا داده است.

مناتسکانیان نیز از ماه مه سال ۲۰۱۸، عهده دار پست وزارت خارجه در این کشور بود.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان گفته کشورش در جنگ اخیر در قره باغ به خاطر مداخله ترکیه شکست خورده است.

پاشینیان گفته است: در جنگ‌های ژوئیه، مشخص بود ما آماده ورود به جنگ با ارتش آذربایجان هستیم؛ اما علت اصلی باخت ما در جنگ با آذربایجان، مشارکت ترکیه و تروریست‌ها بود.

در همین ارتباط، وزارت دفاع دفاع روسیه اعلام کرد نقاط نظارتی را در قره باغ مستقر کرده و بر ثبات آتش بس در طول خط تماس میان آذربایجان و ارمنستان در قره باغ تأکید کرد.

روسیه، ارمنستان و آذربایجان به تازگی بیانیه مشترکی درباره توقف جنگ در منطقه قره باغ را به امضا رساندند. آتش بس تازه که از روز دوشنبه در منطقه قره باغ به اجرا درآمده، آذربایجان و ارمنستان را به توقف در مواضع خود و تبادل زندانیان ملزم می‌کند و بر اساس آن با اعزام نیرو‌های حافظ صلح روسیه به این منطقه موافقت شد.

همچنین در پی این توافق، کاروان نیرو‌های صلح بان روسیه وارد منطقه قره باغ شد. همچنین براساس توافق جدید آتش بس می‌بایست حدود ۲ هزار نیروی صلح بان روسیه در مرز‌های محل درگیری میان دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان مستقر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۷:۲۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
تو که لیاقت دفاع از کشورت رو نداشته چرا از اول اومدی؟؟


البته باز خدا پدرت رو بیامرزه که استعفا دادی بعد افتضاحت

ولی قفل ساز ما ...
آخرین اخبار