غنی: پس از صلح با موضوع ادغام جنگجویان طالبان روبرو خواهیم شد

رئیس جمهور افغانستان گفت: پس از صلح با وظیفه دشوار ادغام جنگجویان طالبان به جامعه روبه‌رو خواهیم شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت: پس از صلح با وظیفه دشوار ادغام جنگجویان طالبان به جامعه روبه‌رو خواهیم شد.

رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: پیشبینی می‌شود که پس از تامین صلح در افغانستان، از یک سو شرایط برای ادغام مجدد میلیون‌ها مهاجر افغان فراهم می‌شود، اما از سوی دیگر دولت با وظیفه دشوار ادغام مجدد جنگجویان طالبان نیز روبه‌رو خواهد شد.

وی در عین حال هشدار داد که اگر روند ادغام جنگجویان گروه طالبان و مهاجران پس از صلح، با عجله و شتاب‌زدگی، اتخاذ راهبرد بد/ناکارا و منابع ضعیف صورت بگیرد، خطر این وجود دارد که مهاجران عودت کننده و کسانی که دوباره به جامعه مدغم می‌شوند، بیشتر آسیب پذیر شوند و ممکن است به عامل بی‌ثباتی در افغانستان مبدل گردند.

اشرف غنی اضافه کرد که چهل سال جنگ سبب شده است که افغانستان در میان سه کشور نخست جهان که حدود نیمی از کل مهاجران را تشکیل می‌دهند قرار گیرد.

وی فقر در داخل کشور را نیز یک چالش عمده و تهدیدی برای افغانستان توصیف کرد و در عین حال ابراز امیدواری نمود که طبق آخرین بررسی‌ها، شمار مهاجران افغانستان از ۵۴.۵ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۴۷.۳ درصد در سال جاری خورشیدی کاهش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار