رعایت اصول ایمنی شرط افتتاح آزادراه تبریز- سهند

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: شرط لازم و قطعی برای افتتاح آزادراه تبریز- سهند رعایت اصول ایمنی راهداری و راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در جلسه بررسی آخرین وضعیت آزادراه تبریز - سهند گفت: مجوز افتتاح این آزادراه تنها با رعایت اصول ایمنی صادر می‌شود و به منظور حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع هر گونه جرم احتمالی در این مسیر، تنها به شرط رعایت شاخص‌های احداث آزادراه و مسائل ایمنی، اجازه افتتاح آزادراه تبریز- سهند داده خواهد شد.

او با اشاره به بهره برداری آزمایشی آزاد راه تبریز – سهند پس از سال‌ها انتظار گفت: البته احداث یک آزادراه مبنی بر رعایت شاخص‌هایی است که باید رعایت شود و متاسفانه تاکنون اصول مد نظر در این پروژه به طور کامل رعایت نشده است.

خلیل اللهی گفت: متاسفانه خاطره خوبی از احداث برخی پروژه‌های راه سازی در آذربایجان شرقی از جمله اتوبان شهید کسایی که در طول ۱۷ کیلومتر اتوبان خروجی‌های متعددی ایجاد شده است و این موضوع عامل افزایش تصادفات و تصرف اراضی ملی شده، در اذهان عمومی مردم وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به این مسئله و با هدف حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و خطرات احتمالی برای شهروندان، تنها به شرط رعایت شاخص‌ها و استاندارد‌های ملی ساخت آزادراه و مسائل ایمنی، افتتاح آزادراه تبریز- سهند ممکن خواهد شد.

با وجود اینکه این آزادراه هنوز به بهره برداری کامل و رسمی نرسیده است، اما تردد ساکنان شهر جدید سهند از این محور ارتباطی در روز‌های اخیر شدت گرفته است.

آزادراه تبریز ـ سهند به طول ۲۲ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر‌های جدید و بخش خصوصی احداث می‌شود و بهره برداری از آن کاهش مدت زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، ایمنی سفر را درپی خواهد داشت.

عملیات اجرایی آزاد راه تبریز- سهند به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی شهر ۲۰۰ هزار نفری سهند در جنوب تبریز در سال ۱۳۸۴ آغاز شد، اما بهره برداری از آن سال‌ها است در مدار وعده‌های امروز و فردای مسئولان می‌چرخد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار