دبیر کمیته انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا:

دولت از هیچ کمکی به اصناف کوتاهی نخواهد کرد

قاسمی گفت: در طرح هوشمند که یکی از راه‌های قطع زنجیره کرونا است، به حمایت از اصناف خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قاسمی دبیر کمیته انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا و مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی محدودیت‌های جدید کرونایی در کشور پرداختند.

قاسمی با بیان اینکه طرح هوشمند یکی از راه‌های قطع زنجیره کروناست لذا تست گسترده، آموزش و تعیین محدودیت‌ها از موارد این طرح است، گفت: وقتی بیماری مزمن شده است نیازمند طرح بلند مدت هستیم، در این طرح معیار، میزان افراد بستری در بیمارستان‌ها است، بنابراین گستره طرح هوشمند شامل حوزه اداری، بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است.

دبیر کمیته انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها با دو سوم کارکنان خود باید فعالیت کنند و برخی مشاغل هم کلاً تعطیل هستند، ادامه داد: جلسات اداری در شهر‌ها هم باید کنترل شده باشد البته بر اساس وضعیت شهر‌ها شیوه نامه‌ها اعلام شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه طرح هوشمند مسئول و ناظر دارد تا بر اجرای این طرح نظارت شود، افزود: در طرح هوشمند مقابله با کرونا، حمایت از اصناف مثل مسائل بانکی و صنفی، چک و وام تدارک دیده شده است و دولت از هیچ کمکی به اصناف کوتاهی نخواهد کرد.

او با بیان اینکه نظارت بر عهده وزارت بهداشت است، اما در حوزه اجرایی و اداری، اصناف، آموزش و تردد شهری برای متخلفان جرایمی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: از امروز قرار است تست‌ها به ۱۰۰ هزار برسد و افزایش میزان بیماری به دلیل افزایش تست‌ها خواهد بود.

قاسمی افزود: بر اساس نگرش‌های کارشناسی و علمی مشاهده بازتاب تشدید محدودیت‌ها حداقل دو هفته زمان نیاز دارد، اما تشدید محدودیت‌ها در استان‌ها و شهرستان‌های کشور تا این لحظه با همکاری خوبی از سوی مردم مواجه بوده است.

دبیر کمیته انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا اظهار کرد: در بدو اجرای طرح تشدید محدودیت ها، در برخی مواقع همکاری نکردن بعضی افراد و کسبه طبیعی است لذا از سوی دیگر ممکن است اطلاع رسانی در برخی صنوف به درستی انجام نشده باشد و این روند با ابهاماتی همراه شود که پس از تفهیم و توضیح تکمیلی، آن دسته از صنوف که از محدودیت‌ها تبعیت نکرده اند توجیه و همکاری لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار