سوریه خواستار پرهیز از سیاسی کردن پرونده مین‌زدایی اراضی این کشور شد

نماینده دائم سوریه در سازمان‌های بین‌المللی خواستار پرهیز از سیاسی کردن پرونده پاکسازی اراضی این کشور از مین‌هایی شد که از سوی تروریست‌ها کار گذاشته شده‌‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «حسام الدین آلا»، نماینده دائم سوریه در مقر سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی در ژنو سیاسی نکردن پرونده مین زدایی اراضی سوریه را خواستار شد.

او افزود: موفقیت تلاش‌های صورت گرفته در راستای پاکسازی مین‌های کاشته شده از سوی گروه‌های تروریستی در مناطق سوریه مستلزم پشتیبانی و حمایت جدی بین‌المللی و هماهنگی با دولت سوریه است.

نماینده سوریه خواستار تأمین منابع مالی و فناوری همراه با حسن نیت و بدون هیچ قید و شرط سیاسی و همچنین بدون هیچگونه جانبداری، رفع اقدامات یکجانبه و حمایت از تلاش‌های سوریه در مبارزه با تروریسم شد.

حسام‌الدین آلا اعلام کرد: خطرات اقدامات گروه‌های تروریستی با کارگذاشتن انواع مین‌های مختلف و مواد منفجره در مناطق مختلف روزانه زندگی و جان شهروندان سوری به ویژه کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

او افزود: دولت با همکاری سرویس پاکسازی مین سازمان ملل «اونماس» برنامه‌ای را وضع کرده است که شامل گسترش آگاهی و آموزش در خصوص خطرات مین‌ها و رفتن به سوی پاکسازی مناطق و همچنین کمک‌رسانی به قربانیان مین‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌هاست.

نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین تاکید کرد حضورغیرقانونی بیگانگان در بخشی از مناطق سوریه، استفاده گروه‌های تروریستی از مین و بمب‌های کنار جاده‌ای در این مناطق، اشغال جولان سوریه از سوی رژیم صهیونیستی مانع پاکسازی تمام اراضی کشور است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار