امکان بسته شدن درب‌های بازار ایران به روی محصولات کُره‌ای وجود دارد

جوکار گفت: سئول هرچه سریعتر باید نسبت به بلوکه کردن اموال ایران بازنگری کند وگرنه امکان ورود محصولات کره‌جنوبی به بازار ایران از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص نبود همکاری کره جنوبی برای آزادسازی اموال ایران در این کشور، گفت: متاسفانه سئول به منظور تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه ایران، اقدام به بلوکه کردن پول‌های کشورمان کرده است.

او افزود: این مهم در حالی است که تحریم‌های آمریکا بدون پشتوانه بین المللی و قانونی است و برای کشور‌ها لازم الاجرا محسوب نمی‌شود.

جوکار با اشاره به اینکه ایران واردات مختلفی از کره جنوبی انجام می‌دهد که این امر می‌تواند تحت تاثیر اقدام این کشور دچار آسیب شود، ادامه داد: تهران بازار خوبی برای محصولات کُره‌ای محسوب می‌شود، اما اگر این کشور دست به بازنگری در تصمیماتش نزد، ایران نیز امکان ورود به بازار خود را برای آن‌ها ممنوع می‌کند.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین وزارت امور خارجه نیز باید با دیپلماسی و پیگیری‌های حقوقی در عرصه بین الملل زمینه افزایش فشار بر کره جنوبی را فراهم کند تا این کشور از تصمیم نادرستش بازگرید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.