هشدار سازمان جهانی بهداشت به اروپا درباره شروع موج سوم کرونا

نماینده ویژه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد اگر اروپا زیرساخت‌های لازم را ایجاد نکند با موج سوم همه‌گیری کرونا در اوایل سال ۲۰۲۱ مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خلیج تایم، نماینده ویژه سازمان جهانی بهداشت هشدار داد اگر اروپا همچون گذشته باز هم در ایجاد زیرساخت‌های لازم تعلل کند، با موج سوم و شدیدتر در اوایل سال آینده میلادی مواجه خواهد شد.

دیوید نابارو نماینده ویژه WHO در مصاحبه‌ای با رسانه‌های سوئیس گفت: اروپا در طول فصل تابستان فرصت ایجاد زیرساخت‌های لازم را از دست داد. اکنون ما در موج دوم شیوع بیماری کرونا قرار داریم، اما اگر زیرساخت‌های لازم ایجاد نشود، در اوایل سال آینده موج سوم بیماری را در اروپا  شاهد خواهیم بود. 

کشور‌های اروپایی در حال حاضر با روند تصاعدی افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا روبه‌روست.

نماینده ویژه سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اجازه سوئیس برای برگزاری اسکی حتی با ماسک در گوندولا را مورد انتقاد قرار داد و گفت این اقدام می‌تواند باعث افزایش بیماری و مرگ در سوئیس تا سطح بسیار بالایی شود.

نابارو افزود: هنگامی که میزان همه‌گیری کاهش یابد ما می‌توانیم هر اندازه که می‌خواهیم، آزاد باشیم، اما با توجه به شرایط فعلی آیا پیست‌های اسکی باید باز شوند؟ تحت چه شرایطی؟

او اقدامات کشور‌های آسیایی مانند کره جنوبی را که توانسته‌اند به سطح خوبی از کنترل ویروس برسند، ستود و گفت: آن‌ها فاصله خود را حفظ می‌کنند، ماسک می‌زنند، هنگام بیماری جدا می‌شوند، دست‌ها و سطوح را مرتب با آب و صابون شستشو می‌دهند و این رمز موفقیت آن‌ها در کنترل همه‌گیری است. 

این نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت ما باید تا کاهش آمار مبتلایان صبر کنیم؛ واکنش اروپا در مقابله با این بیماری، ضعیف بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار