١٧ هزار تن نهاده دامی در سیستان‌وبلوچستان توزیع شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن انواع نهاده دامی بین دامداران این استان توزیع شده است.

سیامک سرابندی مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: اظهارداشت: این اقدام به منظور رفع مشکلات عدیده‌ای که در تامین و دریافت نهاد‌های مورد نیاز مرغداری‌ها و دامداری‌ها از مبادی ورودی و بخش خصوصی وجود داشت انجام شد.

او ادامه داد: نهاده‌های دامی شامل کنجاله سویا، ذرت وجو بود که از انبار شرکت پشتیبانی امور دام سیستان‌وبلوچستان به مرغداری‌ها و دامداری‌های استان تحویل شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان افزود: این مقدار نهاده دام و طیور توزیع شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ٩۵ درصدی را نشان می‌دهد.

هم‌اینک سیستان‌وبلوچستان دارای ۲۵۰ واحد پرورش واحد صنعتی و سنتی انواع ماکیان و ۵۲۵۰ واحد صنعتی و سنتی پرورش انواع دام شامل گاو و گوساله، شتر وگوسفند و بز است.

گرچه خشکسالی‌های چند دهه اخیر در سیستان و بلوچستان به ویژه شمال استان صنعت دامپروری و کشاورزی منطقه را تحت تاثیر قرار داده، اما موقعیت ویژه و استثنایی به سبب برخورداری از هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشور‌های پاکستان و افغانستان و افزون بر ۳۱۰ کیلومتر مرز ساحلی در دریای عمان و استقرار در کنار آب‌های آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز و نزدیکی مناطق ساحلی استان با کشور‌های حوزه خلیج فارس و دریای عمان و شبه قاره هند و کشور‌های آفریقایی از منظر ژئوپلیتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی این استان را در موقعیت خاص از نظر تجارت و تامین نیاز کشور در بخش‌های مختلف از طریق واردات قرار داده است.

این استان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی توانایی تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد به طوری که هیچ استانی از این ظرفیت برخوردار نیست.

از جمله ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان وجود کشتارگاه‌ها و قرنطینه دامی است که می‌تواند نقش مهمی در واردات دام داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار