فشار مقام‌های جمهوری‌خواه بر ترامپ برای پذیرش شکست

اخبار حاکی از آن است که مقام‌های حزب جمهوری‌خواه آمریکا بر دونالد ترامپ، نامزد خود در انتخابات آمریکا فشار می‌آورند تا شکست انتخاباتی را بپذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، مقام‌های جمهوری‌خواه بر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی این حزب، فشار می‌آورند تا شکست خود و پیروزی «جو بایدن» رقیب دموکرات او، را بپذیرد.

به نوشته این خبرگزاری این فشار پس از آن بیشتر شد که این هفته یک قاضی فدرال آمریکا اتهام‌های بی‌اساس ترامپ درباره تقلب انتخاباتی در پنسیلوانیا را رد کرده است.

این هفته «کریس کریستی» فرماندار سابق نیوجرسی، در مصاحبه‌ای با شبکه ای‌بی‌سی، رفتار تیم حقوقی ترامپ را «شرمساری ملی» دانسته است. این مقام آمریکایی از متحدان ترامپ محسوب می‌شود.

او در همین مصاحبه گفت: «بهتر است دیگر تیم ترامپ به این مسئله پایان دهند.»

کریستی همچنین افزود: «من از حامیان رئیس‌جمهورم و به او دوبار رأی دادم. اما انتخابات نتایجی دارد و ما نمی‌توانیم اینگونه رفتار کنیم که هیچ اتفاقی نیفتاده است. برای هر ادعایی شواهدی لازم است که اکنون ارائه نشده است.»

«فرد یوپتن» عضو جمهوری‌خواه مجلس آمریکا از ایالت میشیگان، نیز خواستار آن شده تا آمریکا از این مسئله رد شود و با آنکه ترامپ ادعای تقلب انتخاباتی دارد پیروزی بایدن را به رسمیت بشناسد. او همچنین در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «رأی‌دهندگان با رأیشان صحبت کردند.»

«لری هوگن» فرماندار جمهوری‌خواه مریلند، نیز در مصاحبه‌ای گفت: «از اینکه افراد بیشتری از حزبش علیه ادعا‌های بی‌اساس ترامپ کاری انجام نمی‌دهند شرمسار است.»

«کوین کرامر» سناتور داکوتای آمریکا، نیز در مصاحبه‌ای گفت: «ترامپ حق دارد علیه انتخابات شکایت کند، اما باید مراحل انتقال قدرت به بایدن شروع شود.»

این درحالی است که تیم حقوقی ترامپ در چندین ایالت ادعای تقلب انتخاباتی را مطرح کرده و شکایاتی ارائه داده است.

هفته گذشته «رودی جولانی» وکیل ترامپ، نیز در کنفرانسی مطبوعاتی ادعا‌هایی از تئوری‌های توطئه را مطرح کرده است.

به تازگی امروز دونالد ترامپ در پیام توئیتری باز هم بر ادعای خود مبنی بر وقوع تقلبی گسترده در ایالت پنسیلوانیا تاکید کرد و گفت که بسیاری از هواداران او در این ایالت وقتی که به صندوق آراء مراجعه کردند به شکل تعجب‌آوری متوجه شدند که آرای آن‌ها از پیش ثبت شده است. توئیتر هم طبق معمول و دقایقی پس از انتشار این توئیت، با یک برچسب «پیام گمراه کننده» به استقبال این توئیت رفت.

ترامپ بار‌ها از وقوع تقلب گسترده در پنسیلوانیا و جورجیا گفته و تیم انتخاباتی ترامپ از عدم رسیدگی به این ادعا‌ها ابراز ناراحتی می‌کنند. یکی از اعضای تیم رودی جولیانی وکیل ترامپ گفته اسناد مختلفی دال بر وقوع تقلب سازمان‌یافته در انتخابات آمریکا وجود دارد، اما دادگاه حاضر به بررسی آن‌ها نیست. در این بین خبر می‌رسد که اطرافیان ترامپ و هم‌حزبی‌های او شکست ترامپ در انتخابات را پذیرفته‌اند و اکنون از او می‌خواهند تا انتقال قدرت را آغاز کند.

بایدن با کسب ۳۰۶ رای الکترال موفق به پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است و بسیاری از رهبران جهان این پیروزی را به وی تبریک گفته‌اند. با این وجود، دونالد ترامپ تاکنون به دلیل آنچه تقلب گسترده در انتخابات خوانده از پذیرش شکست اجتناب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار