معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

۲۷۵ دانش‌آموز ابتدایی خراسان شمالی به مدرسه بازگردانده شدند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال ۲۷۵ نفر از دانش‌آموزان دوره ابتدایی که ترک تحصیل کرده بودند به مدرسه بازگردانده شده و جذب آموزش شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عصمت بدخشان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : امسال هزار و ۱۵۷ نفر دانش آموز دوره ابتدایی استان ترک تحصیل کرده و کلاس درس را رها کرده بودند که با تلاش‌های انجام شده، شماری از آنان به کلاس درس بازگشته اند.

او با بیان اینکه ۳۱۹ نفر از دانش آموزان لازم التعلیم استان که ترک تحصیل کرده بودند، مشکل یادگیری داشته اند افزود: ۱۵۸ نفر از این تعداد که تربیت پذیر هستند به بهزیستی معرفی شدند تا نسبت به خدمات رسانی به این افراد اقدام شود، مابقی هم به آموزش و پرورش استثنایی معرفی شدند.


بیشتر بخوانید 


بدخشان ادامه داد : ۱۶۱ نفر از دانش آموزان ابتدایی استان امسال به سایر استان‌ها مهاجرت کرده اند و ۱۵ نفر به خارج از کشور مهاجرت کرده اند که از لیست دانش آموزان استان حذف می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سه نفر از دانش آموزان استان به علت بیماری صعب العلاج نتوانسته اند در کلاس درس حضور یابند.

او افزودد : فقرمالی سبب شده تا ۴۶ نفر از دانش آموزان ابتدایی استان از مدرسه بازبمانند و ترک تحصیل کنند، در این زمینه نهاد‌های مختلف بویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) وظیفه دارد تا نسبت به اقدامات حمایتی از این قشر، برنامه ریزی داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: امسال ۹نفر از دختران به علت ازدواج، تحصیل را رها کرده اند که چهار نفر در بجنورد، یک نفر در راز و جرگلان، ۲ نفر در شیروان و ۲ نفر در مانه و سملقان بوده است.

او  گفت: امسال یک نفر دانش آموز در راز و جرگلان در مدرسه دینی جذب شده و ۲ نفر هم در شهرستان اسفراین در مدرسه مسجد محور جذب شده اند.

بدخشان گفت : علت بازماندن ۱۳۴ دانش آموز از تحصیل هم، فوت اعلام شده است البته تاکنون فوت تنها ۹ نفر از این تعداد توسط اداره کل ثبت احوال استان تایید شده است.

او با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها شناسنامه فرزند فوت شده را باطل نمی‌کنند گفت: تلاش داریم تا با همکاری دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و خانه‌های بهداشت در روستاها، صحت فوت این تعداد دانش آموز استان تعیین تکلیف شود.

او افزود: ۱۱۱ نفر از دانش آموزان تارک تحصیل دوره ابتدایی استان شناسایی نشده اند و آدرسی از آنان در دست نیست، آدرس اولیه که اداره کل ثبت احوال ارائه داده به شناسایی دانش آموز منجر نشده است از این رو تلاش داریم تا با همکاری اداره کل ثبت احوال، آدرس سایر اقوام نزدیک شناسایی شود تا بتوانیم این افراد را در کلاس درس جذب کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: پارسال پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۸.۵ درصد بود، اما امسال پوشش تحصیلی به ۹۸.۸درصد رسیده است.

بیش از ۱۰۴ هزار دانش آموز در مدارس دوره ابتدایی خراسان شمالی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.