طرح خوانا در ۵۰ دبستان بوشهر اجرا می‌شود

طرح خوانا به منظور آموزش مهارت به دانش آموزان دبستانی در ۵۰ مدرسه منتخب استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه طرح خوانا به عنوان طرحی مهارتی در آموزش ابتدایی اجرا خواهد شد، گفت: در این طرح پنج درصد مدارس کشور به صورت نمونه انتخاب شده است.

محمود قاسمی از اجرای این طرح در مدارس ابتدایی استان خبر داد و افزود: از ۵۰ مدرسه منتخب استان برای اجرای طرح خوانا، شهرستان‌های بوشهر و دشتستان با توجه به فراوانی جمعیت، بیشترین سهم را دارند.

او ادامه داد: با توجه نوپایی طرح، آموزش مجازی مدرسان استانی این طرح آغاز شده است که پنج مدرس استان در این دوره شرکت خواهند داشت.

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اجرای طرح خوانا را برای مناطق دارای نوآموزان چند زبانه بسیار مفید دانست و عنوان کرد: ارتقا چهار مهارت اساسی زبانی همچون خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن در دانش آموزان بسیار ثمربخش خواهد بود.

قاسمی افزود: آموزش ابتدایی دوره فراگیری مهارت‌های لازم است و در این دوره باید آموزش‌ها معطوف به مهارت‌ها باشد تا دانش آموزان با درک بهتری موضوعات را فرا گیرند.

او بیان کرد: در این طرح، دانش آموزان از ابتدای دی تا اردیبهشت‌ آموزش می‌بینند و پس از آن، ارزشیابی لازم از اجرای طرح مدنظر قرار خواهد گرفت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه دانش آموزان به طور معمول در پاسخگویی به سوالات ادراکی در آزمون‌های ملی و بین المللی ضعف دارند، گفت: آموزش و پرورش باید به سمت پرورش دانش آموزان با مهارت پیش رود و از آموزش صِرف نظری فاصله گیرد که طرح خوانا می‌تواند یک از راه‌ها برای نیل به این هدف باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.