کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با پایش زیستگاه‌ها در هندیجان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هندیجان گفت: گشت مشترک ادارات حفاظت محیط زیست و دامپزشکی شهرستان به منظور بررسی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شد.

مصطفی حق زاده فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: هر سال با آغاز مهاجرت پرندگان از عرض‌های شمالی به مناطق جنوبی کشور، با همراهی اداره دامپزشکی پایش و بازدید مناطق آزاد و محل‌های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و حاشیه سواحل خلیج فارس به منظور بررسی وضعیت پرندگان از نظر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون مورد مشکوکی مشاهده نشده، افزود: یکی از چالش‌های زیست محیطی شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است که پایش منابع آبی و زیستگاه‌های پرندگان را ضروری می‌کند و اگر به موقع شناسایی نشود، قطعا خسارت‌های جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.

حق زاده در پایان از همه دوستداران محیط زیست و صیادان خواست در صورت مشاهده و مواجعه با هرگونه لاشه پرندگان وحشی و مهاجر ضمن خوداری از تماس فیزیکی با آنها، موارد فوق را به ادارات محیط زیست و دامپزشکی شهرستان هندیجان اطلاع دهند تا مراحل و اقدامات لازم برای مقابله با آن انجام شود.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.