آینده هوش مصنوعی چیست؟/ با فناوری‌ های برتر سال ۲۰۲۱ آشنا شوید!

سازمان IEEE با انجام نظرسنجی اخیر خود برترین فناوری ها و چالش‌ های بزرگ سال ۲۰۲۱ را مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان IEEE به تازگی تحقیقاتی را صورت داده و طی این اقدام از مدیران فناوری شرکت‌ها و مدیران اطلاعات مراکز مختلف نظرسنجی کرده است.

در نظرسنجی مورد نظر IEEE از برترین مدیران انگلیس، آمریکا، چین، هند و برزیل درخواست کرده تا مهم‌ترین فناوری‌هایی که در سال ۲۰۲۱ تغییرات شگفت‌انگیزی را به وجود می‌آورند را نام ببرند. از آن جایی که شیوع ویروس کرونا باعث شده سرعت توسعه برخی فناوری‌ها با رشد قابل توجهی مواجه شود، بسیاری از فناوری‌های کلیدی سال آینده نیز تحت تأثیر این ویروس هستند.

بزرگترین فناوری‌ و چالش‌ ۲۰۲۱ چیست؟

از بین تمامی پاسخ‌های ارسالی تقریبا یک سوم تمامی مدیران یعنی ۳۲ درصد از کل شرکت کنندگان معتقدند هوش مصنوعی و علم یادگیری ماشین برترین فناوری‌های ۲۰۲۱ خواهند بود. این در حالی است که ۲۰ درصد از شرکت کنندگان فناوری اینترنت نسل پنجم یا همان 5G را برتر از دیگر موارد خوانده‌اند و ۱۴ درصد نیز اینترنت اشیاء را کلیدی‌ترین فناوری ۲۰۲۱ دانسته‌اند.


بیشتر بخوانید


بزرگترین فناوری‌ها و چالش‌های ۲۰۲۱ چیست؟

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته ۱۹ درصد از مدیران بر این باورند که کارخانه‌های تولیدی بیشترین تاثیر را از فناوری در سال آینده خواهند گرفت و بالاترین میزان تغییرات را به خود خواهند دید. از طرفی دیگر، ۱۸ درصد باور دارند این اتفاق برای سازمان‌های خدمات درمانی خواهد افتاد. در ادامه ۱۵ درصد از مدیران سازمان‌های مالی را مد نظر قرار داده‌اند و ۱۳ درصد نیز مراکز تحصیلی را در معرض بیشترین تغییرات می‌بینند.

طبق باور ۵۲ درصد از مدیران بزرگ‌ترین چالش سال آینده بهبود شرایط پس از کرونا است در حالی که ۲۲ درصد بر این باورند که چالش اصلی فراهم‌سازی محیط‌های کاری خانگی و فعالیت به صورت دورکاری خواهد بود. در این میان ۱۷ درصد دیگر نیز تفکر مشابهی دارند و به نظر آن‌ها چالش بزرگ ۲۰۲۱ مدیریت طولانی مدت روند دورکاری افراد خواهد بود. در آخر ۱۱ درصد خطرات حملات سایبری بر روی کارمندان دور کار را یک چالش مهم دانسته‌اند و مابقی موارد دیگری مانند سازگاری هوش مصنوعی با دنیای غیرقابل پیش‌بینی امروز را انتخاب کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار