خواص «ملکه میوه ‌ها» را بیشتر بشناسید

افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند انبه، خطر ابتلا به مرض چاقی را کاهش داده و پوست و مویی سالم را برایتان به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اخبار الیوم، مطالعات انجام شده درباره انبه از مزایای آن برای سلامتی مانند بهبود دستگاه ایمنی، سلامت دستگاه گوارش و بینایی و همچنین کاهش خطرات ابتلا به انواع سرطان خبر می‌دهد.

مطالعه‌ای که اخیراً توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام شده، نشان داد که انبه حاوی بتاکاروتن و آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌توانند آسیب سلولی را به تأخیر اندازد؛ یکی از مهمترین مزایای آن‌ کاهش چین و چروک صورت زنان مسن با پوست روشن است.

این میوه گرمسیری یکی از میوه‌های بسیار خوش طعم است و عنوان "ملکه میوه ها" را به خود اختصاص داده است.

مجله علمی تخصصی نیوترنتس نوشت: زنانی که یائسه شده و چهار بار در هفته نصف فنجان انبه می‌خورند، پس از گذشت دو ماه شاهد کاهش ۲۳ درصدی چین و چروک‌های عمیق و کاهش ۲۰ درصدی آن‌ها پس از گذشت ۴ ماه بوده اند.

بر اساس یافته‌های این تحقیق به دنبال مصرف انبه بهبود چشمگیری در چین و چروک‌ها حاصل شده، اما نتایج بسیار محدود بوده و ممکن است مصرف بیش از حد این میوه نتیجه معکوس داشته و باعث افزایش چین و چروک‌ها شود.

محققان توضیح دادند که مشخص نیست چرا مصرف بیش از حد انبه منجر به افزایش شدت چین و چروک می‌شود، اما آن‌ها حدس می‌زنند که این موضوع احتمالا مربوط به مقادیر فراوان قند موجود در انبه باشد.

فواید شگفت انگیز انبه برای جلوگیری از چین و چروک صورت پس از یائسگی

تقویت سیستم ایمنی

انبه منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین A است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. ویتامین A برای مقابله با عفونت ضروری است و عدم دریافت کافی این ویتامین با افزایش خطر بیماری همراه است.

انبه تقریباً سه چهارم نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند. این ویتامین به بدن در تولید سلول‌های سفید خون برای مقابله با بیماری کمک کرده و عملکرد آن‌ها و سیستم دفاعی پوست شما را بهبود می‌بخشد.

انبه همچنین حاوی اسید فولیک، ویتامین K، ویتامین E و بسیاری از ویتامین‌های گروه B است که به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

حفاظت از سلامت قلب

انبه حاوی منیزیم و پتاسیم است که به حفظ نبض سالم و آرامش رگ‌های خونی کمک می‌کند، سطح فشار خون را پایین می‌آورد و حاوی آنتی اکسیدان‌های منحصر به فردی به نام مانگیفرین است که از سلول‌های قلب در برابر التهاب، استرس اکسیداتیو و مرگ سلولی برنامه ریزی شده محافظت می‌کند و سطح کلسترول خون و تری گلیسیرید و اسید‌های چرب آزاد را کاهش می‌دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۱ دی ۱۳۹۹
من که ندیدم تو اگه دیدی سلام منو بهش برسون
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۱۳:۴۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
دیدی سلام ماروهم برسون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
هرکیلو انبه موسم خودش 55000تومان زهر هست که نشه بخوریش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
کوکجاهست بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
قیمت اش هم ملکه است
کی ما می تونیم میوه بخوریم
آخرین اخبار