۸ جاذبه زیبای گردشگری در تونس که باید ببینید + تصاویر

کشور تونس در مرکز آفریقای شمالی مناطق دیدنی بسیار زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کشور تونس دقیقاً در میانه آفریقای مدیترانه‌ای واقع شده و سواحل خیره کننده، مناظر صحرایی قابل توجه و همینطور تاریخ و فرهنگی غنی دارد. کشور تونس یک جاذبه توریستی محبوب است که از سراسر جهان، کسانی که به دنبال گذارندن تعطیلات خود و یا تجربه یک ماجراجویی هستند را میزبانی می‌کند.

این کشور به خاطر سواحل نمکی و سفید خود و همینطور هتل‌های مجللش شناخته می‌شود، اما در سفر از سواحل به سمت صحرا‌ها نیز مناظر بکر و همینطور یکی از بهترین نقاط تاریخی از زمان رومی‌ها را می توان دید. در ادامه با ده مکانی که می توانید در تونس ببینید، آشنا شوید.

بندر ال کانتاوی «Port El Kantaoui»

۸ مکانی در کشور تونس که باید ببینید
این بندر یک مجتمع توریستی است که در ده کیلومتری شمال شهر سوسه قرار دارد. این مکان ساختمان‌هایی سفید و خیابان‌های سنگ فرش شده دارد. بیشتر این منطقه شخصی است و به همین خاطر شن‌های سفید آن در وضعیت اولیه خود باقی مانده است. آب گرم‌های این مکان محیطی مناسب برای ورزش‌های آبی است.

کارتاژ «Carthage»

۸ مکانی در کشور تونس که باید ببینید
کارتاژ یا قرطاج که جزو میراث جهانی یونسکو است، در سال ۸۱۴ پیش از تولد مسیح ساخته شده و یک شهر رومی در شمال آفریقاست. بسیاری از اماکن دیدنی این شهر خراب شده، اما هنوز هم چیز‌های زیادی برای دیدن در این مکان وسیع وجود دارد که از جمله آن می توان به آمفی تئاتر رومی و همچنین روستا‌ها اشاره کرد.

آمفی‌تئاتر الجم «Amphitheatre Of El Jem»

۸ مکانی در کشور تونس که باید ببینید
این مکان، محلی است که بزرگترین سازه‌های رومی-آفریقایی ساخته شده و یکی از بزرگترین آمفی تئاتر‌ها در دنیای رومی هاست که در اواخر سده دوم میلادی ساخته شده است. آمفی تئاتر‌ها از نمادین‌ترین سازه‌های روم باستان هستند. معروف‌ترین نمونه آن به کولوسئوم در شهر رم معروف است.

مدینه تونس «Medina Of Tunis»

۸ مکانی در کشور تونس که باید ببینید
در این شهر می‌توان کلکسیونی شگفت انگیز از مساجد، کاخ‌ها و دیگر ساختمان‌ها را دید؛ اما مهمترین آن‌ها مسجد زیتون است که قدیمی‌ترین مسجد در پایتخت تونس محسوب می‌شود. مسجد سیدی محرز دیگر مکانی است که به خاطر گنبد‌های سفیدش بسیار دیدنی است.

بولا ریجیا «Bulla Regia»

۸ مکانی در کشور تونس که باید ببینید
بولا ریجیا شهری است که سابقاً رومی است. این منطقه در اولین سده بعد از میلاد مسیح به قلمروی امپراتوری روم به رهبری ژولیوس سزار اضافه شد.

المنستیر «Monastir»

۸ مکانی در کشور تونس که باید ببینید
از دیرباز این شهر یک بندر ماهیگیری بوده است و اکنون یکی از جذابیت‌های توریستی کشور تونس محسوب می‌شود. این شهر در استان المنستیر واقع شده که آرامگاه حبیب بورقیبه، موسس و اولین رئیس جمهوری تونس در طی سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۸۷، در آن واقع شده است.

جربه «Djerba»

۸ مکانی در کشور تونس که باید ببینید
جـِربه از جزیره‌های کشور تونس در مدیترانه است که شن‌های سفید و نمکی و خانه‌هایی با گنبد‌های سفید دارد و ترکیب این زیبایی‌ها با وجود درختان نخل کامل می‌شود. جربه بزرگ‌ترین جزیره شمال آفریقا است و از معدود مکان‌هایی است که هنوز زبان‌های بربری در آن صحبت می‌شود.

قیروان «Kairouan»

۸ مکانی در کشور تونس که باید ببینید
با وجود مسجد‌ها و معابد زیاد، قیروان یک شهر مقدس مسلمان است که بعد از مکه، مدینه و بیت المقدس، یکی از مهمترین مکان‌های زیارتی محسوب می‌شود. مسجد جامع قیروان اولین مکان عبادتی مسلمانان در شمال آفریقا بوده است و اکنون نیز یکی از مقاصد مهم زیارتی است. مناره‌های این مسجد که در اواخر سال ۷۰۰ بعد از میلاد ساخته شده اند یکی از قدیمی‌ترین‌ مساجد در جهان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
چه جاذبه های جالبی فک کردم چون کشور عربیه چیز خاصی نداشته باشه چند تا مسجد باشه فقط!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
با این اوضا حتی نمیشع جاذبه گردشگری افغانستان رو دید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
مشتی ما دیگه پول نداریم سر کوچه بریم نون بخریم.جاذبه های تونس رو به ما نشون می دی...
خوشحالیا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
واقعا