معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

تمرد ۳۷ شرکت از امر بازار گردانی /سلب صلاحیت مدیران متخلف بورسی به مدت ۶ ماه

جمالی گفت: ۳۷ شرکت از اجرای مقررات بازار گردانی به منظور حمایت از سهامداران خرد تمرد کرده اند که به پرونده آن‌ها رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر جمالی معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با امر بازار گردانی اظهار کرد:برای بازارگردانی مقرراتی وضع شده و سازمان بورس در پی تحولات اخیر بازار سرمایه راه حل‌های ساختاری برای کار بازارگردانی وضع کرده است به گونه ای که سهامداران عمده و ناشران باید دارای بازارگردان باشند .

او افزود: ۳۷ شرکت از اجرای مقررات بازارگردانی که به منظور حمایت از سهامداران خرد وضع شده بود تمرد کردند که به پرونده آنها رسیدگی شد.

معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد:هیات مدیره شرکت هایی که کار بازارگرانی را آغاز نکرده اند از سمت مدیریت در شرکت های ناشر و نهاد های مالی به مدت ۶ ماه سلب صلاحیت شدند، همچنین برای آنها جریمه های نقدی نیز در نظر گرفته شد.

جمالی گفت: سازمان بورس یک سازمان  نظارتی است در همین خصوص مجازات متعددی اعم از سلب صلاحیت و محرومیت از انجام معاملات برای متخلفان در نظر گرفته شد.

معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد:طبق ابلاغیه سازمان بورس رسیدگی به تخلفات بورسی فوری و در همان روز انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


جمالی افزود:شناسایی تخلفات یک امر ساده است زیرا شرکت های بورسی دارای قرارداد با سازمان بورس هستند و اگر در تاریخ در نظر گرفته شده کار بازارگردانی را آغاز نکنند، با آنها برخورد می شوند.

او تاکید کرد: بازار سرمایه نیاز به بازارگردان دارد، رشد بازار سرمایه به دلیل حضور بازارگردان ها اتفاق افتاده است.

معاون حقوقی سازمان بورس در پایان تصریح کرد: از ۱۸۰ مدیری که سلب صلاحیت شده اند عمده آن‌ها برای رفع اتهام به سازمان بورس مراجعه و امر بازارگردانی را قبول کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
شستا به تعهدات خود عمل نمی کند فقط حرف توخالی می زنه لطفا گوشش بکشید تحت نظر بگیرید زیر ابی می ریه
آخرین اخبار