آموزش ۶۰۰ بسیجی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان همدان

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان از برگزاری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف آموزش ۶۰۰ بسیجی در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید بهرامی‌خو, رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان اظهار کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی تیم‌هایی‌ متشکل از ۱۰ بسیجی و نیز پزشک و پرستار در مجموع ۱۵ نفر در کنترل بیماری کرونا به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازند.

او افزود:  ۱۰ نفر از بسیجیان هر تیم که قبلا از سوی بسیج جامعه پزشکی آموزش دیده‌اند و اطلاعات یک پرستار و بهورز را دارند در این طرح به کار گرفته می‌شوند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان از آموزش ۶۰۰ نفر بسیجیان طی فروردین‌ ماه در اجرای طرح " شهید حاج قاسم سلیمانی" خبر داد و افزود: این افراد در محلات، پایگاه‌های بسیج و مساجد مستقر خواهند شد و طبق فرم مراکز بهداشت و درمان به درب منازل مراجعه و اطلاعات لازم را ثبت می‌کنند.

بهرامی خو با بیان اینکه طبق فرم افرادی که بیمار هستند مشخص خواهند شد گفت: از تمام اعضای خانواده شرح حال گرفته و افرادی که بیمار هستند به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت ارجاع داده می‌شوند.

او بیان کرد: در این مرحله بیماران با پرستاران و بهورزان مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت ارتباط می گیرند که اگر نیاز درمانی داشته باشند به پزشک معرفی، دارو تجویز و قرنطینه خانگی انجام می‌شوند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان با بیان اینکه اگر بیماران مشکل قرنطینه داشته باشند قرار است از مهمانسراهای ادارات برای آنها استفاده شود عنوان کرد: اگر فردی مشکل حادی داشته باشد و نیاز به بیمارستان باشد طبق تشخیص پزشک این کار انجام می‌شود و اعزام صورت می‌گیرد.

بهرامی خو با اشاره به اینکه فعلا ابتدای طرح است و تا ۶ ماه ادامه دارد تصریح کرد: شرح حال گرفته شده از بیماران از سوی گروه‌های بسیجی در سامانه ۴۰۳۰ شبکه بهداشت ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار