ملایی: نمی‌توانم قول کسب سهمیه المپیک بدهم

ملی پوش قایقرانی کشورمان گفت: از همین الان نمی‌توانم قول بدهم که برای المپیک توکیو کسب سهمیه خواهم کرد، اما با تمام توانم در مسابقات شرکت خواهم کرد.

نازنین ملایی ملی پوش قایقرانی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شرایط برگزاری اردوی تیم ملی روئینگ در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی گفت: شرایط برگزاری اردو خوب است، پیش از آغاز اردو‌ها ما تمرینات مان را به همین شکلی که الان است انجام می‌دادیم و تغییر خاصی اتفاق نیفتاده است. تنها تغییری که ایجاد شده، ما قبل از آغاز اردو‌ها به علت اینکه از ستاد مبارزه با کرونا مجوز نداشتیم نمی‌توانستیم در مجموعه ورزشی آزادی اسکان داشته باشیم و در رفت و آمد بودیم که این موضوع باعث می‌شد هزینه‌ای اسکان بر عهده خودمان باشد. حال این مشکل رفع شده است و با گرفتن مجوز‌های لازم در مجموعه ورزشی آزادی اسکان پیدا کرده ایم.

رفت و آمد ورزشکاران محدود شده است

او در رابطه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: تعداد ورزشکاران دعوت شده به اردو کم است و هر کدام مان در یک سوئیت مجزا اسکان داریم. رفت و آمد ورزشکاران محدود شده است و در شرایط خاصی اجازه خروج از مجموعه ورزشی آزادی به آن‌ها داده می‌شود.

از شرایط آمادگی خودم راضی هستم

ملایی در مورد شرایط آمادگی خودش گفت: از شرایط آمادگی خودم راضی هستم و باید منتظر بمانیم و ببینیم تا چند ماه آینده و در مسابقات کسب سهمیه چه شرایطی وجود خواهد داشت. امیدوارم با بهترین رکورد و بهترین رنگ مدال برای اولین بار سهمیه المپیک را کسب کنم.

مکان برگزاری مسابقات کسب سهمیه مشخص نیست

او در مورد زمان و مکان مسابقات کسب سهمیه گفت: مسابقات کسب سهمیه در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود، اما مکان دقیق آن مشخص نیست. پیش از این قرار بود مسابقات در کشور کره جنوبی باشد، اما این کشور میزبانی را نپذیرفته است و امکان این که مکان این رقابت‌ها تغییر کند وجود دارد. تایلند یکی از کشور‌هایی است که امکان دارد مسابقات در آنجا برگزار شود، اما فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد.

با صد در صد آمادگی در این مسابقات حضور پیدا خواهم کرد

ملایی در مورد شانسش برای کسب سهمیه گفت: تنها هدفم برای شرکت در این مسابقات کسب سهمیه است، اما اینکه چه اتفاقاتی رخ خواهد داد قابل پیش بینی نیست و باید تا زمان برگزاری رقابت‌ها صبر کنیم. با صد در صد آمادگی در این مسابقات حضور پیدا خواهم کرد و به دنبال این هستم بهترین عملکردم در طول دوران حرفه‌ای حضورم در قایقرانی را به نمایش بگذارم. در ماده تک نفره سنگین وزن شرکت خواهم کرد.

فدراسیون جهانی قایقرانی قوانین جدیدی برای کسب سهمیه تعیین کرده است

او در مورد شرایط کسب سهمیه گفت: فدراسیون جهانی قایقرانی قوانین جدیدی را تعیین کرده است که بر این اساس بهترین رنگ مدال از هر کشور سهیمه حضور در المپیک را کسب خواهد کرد. به عنوان مثال در ۴ ماده روئینگ که مسابقاتش برگزار می‌شود اگر یک ماده طلا بگیرد، نفرات دیگر حتی در صورت گرفتن مدال نقره و برنز سهمیه نمی‌گیرند. اگر در ۲ ماده آقایان یا بانوان، ۲ مدال طلا کسب کنیم، فقط یک ماده به انتخاب فدراسیون به المپیک اعزام خواهد شد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد فدراسیون بر اساس یکسری از معیار‌هایی که در نظر خواهد گرفت باید یک ماده را انتخاب کند. بهترین نفرات باید به حقشان برسند که برگزاری یک تست داخلی می‌تواند کمک کننده باشد.

رقبای اصلی‌ام از کشور‌های چین تایپه و کره جنوبی هستند

ملایی در مورد رقبایش گفت: رقبای اصلی ام در مسابقات کسب سهمیه از کشور‌های چین تایپه و کره جنوبی هستند. تمرینات رقبایم را پیگیری می‌کنم و تقریبا در یک سطح قرار داریم. نمی‌توانم قول صد در صد کسب سهمیه دهم، چون شرایط مسابقه قابل پیش بینی نیست. در بازی‌های آسیایی جاکارتا شانس اول کسب مدال طلا بودم، اما یک اتفاق و بد چرخیدن پارویم باعث شد مدال نقره بگیرم. در آن زمان من در اوج آمادگی بودم و از خودم انتظار بالایی داشتم. اما یک اتفاق که احتمال رخ دادنش بسیار کم بود رخ داد و در یک لحظه همه چی را تغییر داد. شرایط مسابقه قابل پیش‌بینی نیست.

 به دنبال این هستیم که در یک پیست بلندتر به تمرینات خود ادامه دهیم

او در مورد نیاز ملی پوشان روئینگ به پیست ۲ کیلومتری گفت: اگر شرایط کرونایی کشور کمی بهبود پیدا کند به دنبال این هستیم که در یک پیست بلندتر به تمرینات خود ادامه دهیم. سال‌های قبل زمانی که برای شرکت در مسابقات به پیست بلند نیاز داشتیم به کشور چین می‌رفتیم، اما الان با توجه به شرایط کرونایی و اقتصادی موجود نمی‌توانیم به اردوی چین برویم. امیدواریم تا انتهای سال جاری بتوانیم در داخل ایران به اردویی برویم که در پیست ۲ کیلومتر تمرین کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
كسيكه ميخواد قهرمان دنيا بشه بايد تا سر حد مرگ دقت كنه و تمرين كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
بايد تا سر حد مرگ سعي خودش رو بكنه
آخرین اخبار