الکترونیکی شدن جمع‌آوری صدقات در قزوین

استان قزوین به‌عنوان پایلوت اجرای طرح الکترونیکی شدن جمع‌آوری صدقات در کشور انتخاب‌شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  فرزاد فرهادی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در جمع خبرنگاران گفت: در این طرح همکاران کمیته امداد با استفاده از دستگاه پوز به در منازل مراجعه و صدقات را از طریق کارت‌بانکی دریافت می‌کنند.

او اضافه کرد: این افراد بعد از دریافت صدقات، رسید الکترونیکی وجوه دریافتی را به‌صورت آنی به مشترکان تحویل می‌دهند، همزمان پیامک مبلغ واریزی نیز برای مشترک ارسال می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: در حال حاضر همکاران جمع‌آوری صدقات در استان به دستگاه کارت‌خوان سیار اندرویدی مجهز شده‌اند.

فرهادی اضافه کرد: حذف فیزیکی پول، کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی، ارائه رسید الکترونیکی و ارتقای اعتماد عمومی از مزایای این طرح نسبت به روش سنتی است.

او عنوان کرد: سامانه NFC بر روی صندوق صدقات یا در منازل مشترکان نیز شکل جدیدی از جمع‌آوری صدقات است، در این سامانه همه اطلاعات مربوط به مشترکان و میزان صدقات پرداخت‌شده به‌صورت آنلاین قابل‌مشاهده خواهد بود و مشترکان می‌توانند در صورت تمایل، میزان صدقات پرداختی خود را تا یک سال گذشته مشاهده کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: این صندوق در ادارات نصب می‌شود و کارکنان آن اداره باید اپلیکیشن را نصب و مبلغ موردنظر خود را شارژ کنند، کارکنان هر بار که تلفن همراه خود را به صندوق نصب‌شده قرار دهند مبلغ موردنظرشان از شارژ کم می‌شود.

فرهادی افزود: علاقه‌مندان به استفاده از سرویس‌های غیرحضوری می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز با ارسال یک پیامک خالی به سر شماره ۸۸۷۷ و انجام مراحل، با انتخاب رقم موردنظر خود، عضو سامانه صدقه پیامکی شوند.

او اضافه کرد: همچنین کد# ۰۲۸*۸۸۷۷* به‌عنوان یکی از درگاه‌های نوین کمیته امداد، برای دریافت کمک‌های مردم خیراندیش در نظر گرفته‌شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: کمک‌های جمع‌آوری‌شده از صندوق‌های صدقات بر اساس نیاز جامعه هدف در امور معیشتی، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود.

به گفته فرهادی، در ۸ ماه امسال ۵ میلیارد تومان از محل صدقات و ۵۰۰ میلیون تومان از مراکز نیکوکاری جمع‌آوری‌شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.