۱۸ تیم در طرح شهید سلیمانی در چابهار فعالیت می‌کنند

دبیر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: ۱۸ تیم در طرح شهید سلیمانی به منظور بهره‌گیری از نیرو‌های داوطلب و بسیج برای پایش، نظارت، مراقبت و حمایت از اقشار مختلف جامعه در مواجه با ویروس کرونا مشارکت دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر مهدی میرادی دبیر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در جنوب سیستان‌وبلوچستان اظهارداشت: طرح «محله به محله پیشگیری از شیوع کرونا» با مطالعه ۶ ماهه وزارت بهداشت و بسیج مستضعفین بر اساس اپید میولوژیک‌های بدست آمده به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری و از چند روز گذشته شروع به فعالیت کرده است.

او  افزود: این طرح با شیوع مجدد کرونا در سطح دنیا و در کشور که همراه با افزایش آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به این ویروس بود با اجرای دقیق این طرح می‌توان در مدت زمان سه ماه روند شیوع این ویروس منحوس را متوقف کرد.

جانشین طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در جنوب شرق سیستان‌وبلوچستان گفت: هدف کلی از این طرح مشارکت بیش از بیش مردم برای کنترل از شیوع کرونا و هماهنگی بین بخشی سازمان‌ها، ادارت و همچنین بهره‌گیری از نیرو‌های بسیجی و داوطلب است تا در مدت زمان سه ماه زنجیره انتقال این ویروس منحوس را قطع کنیم.

او بیان کرد: در این طرح وزارت بهداشت ۲۴ درصد از مسوولیت بهداشتی را بر عهده دارد و ۷۶ درصد از مسوولیت بهداشتی بر عهده سایر وزارت خانه‌هاست.

میرادی ادامه داد: کمیته‌های اصلی طرح شهید سلیمانی شامل کمیته پایش و نظارت، کمیته مراقبتی و کمیته حمایتی است که این کمیته‌ها در شهرستان چابهار تشکیل و فعالیت خودشان همزمان با سراسر کشور با تشکیل ۱۸ تیم در هر کمیته‌ای آغاز کرده‌اند.

او  تصریح کرد: بر اساس این طرح سه کمیته اصلی در پایگاه‌های سلامت و پایگاه‌های بسیج محلات مستقر می‌شوند و بر اساس بلوک بندی منطقه، محله به محله با مردم جهت ریشه کنی ویروس کرونا ارتباط برقرار می‌کنند.

جانشین طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در جنوب شرق سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: این ارتباط با مردم از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰، درگاه سلامت به آدرس اینترنتی https://salamat.gov.ir/ و همچنین غربالگری و پیگیری تلفنی با خانواده‌ها از طریق دیتای موجود در پایگاه‌های سلامت انجام می‌شود.

او  تأکید کرد: ۸۰ درصد از مبتلایان به کرونا علائم ندارند و براحتی باعث انتقال این ویروس منحوس می‌شود که تنها راه و موثرترین راه پیشگیری از آن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی است.

میرادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرماندار چابهار فرماندهی این طرح را برعهده دارد درخواست داریم تا در این زمینه از ظرفیت منطقه آزاد چابهار، اداره کل بنادر و دریانوری سیستان‌وبلوچستان و تامین اجتماعی برای حمایت از این طرح بهره گیرند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار