در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مستند زندگی برترین تک‌تیرانداز جهان امشب روی آنتن می رود

مستند «گردان تک‌نفره» با روایتی از زندگی برترین تک‌تیرانداز جهان «شهید عبدالرسول زرین»، امشب روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

داریوش یاری کارگردان در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مستند «گردان تک نفره» گفت:  این مستند  با روایتی از زندگی برترین تک تیرانداز جهان «شهید عبدالرسول زرین» ساخته شده است. ساختار این فیلم، مستند بازسازی است و در ۵۲ دقیقه فراز‌هایی از لحظات خاص حضور شهید زرین را در جبهه‌های جنگ تحمیلی به شیوه مستند بازسازی روایت می‌کند.

وی ادامه داد:شهید عبدالرسول زرین بعنوان یک تیرانداز موضوع خوبی است، اما همین که در مرحله تحقیق و پژوهش برای شما به عنوان یک فیلمساز اثبات می‌شود که ایشان با سه هزار هدف موفق برترین تک تیرانداز در جهان است حالا ایده مناسب را هم پیدا کردم ومی توانستم در قالب یک فیلم پرتره نگاری به معرفی و بررسی ابعاد مختلف زندگی این قهرمان ملی بپردازم.

یاری عنوان کرد:علی رغم تلاش‌های فراوانی که در آثار مستند یا داستانی برای شناخت و معرفی قهرمانان دوران دفاع مقدس انجام شده، اما هنوز تعداد بیشتری وجود دارند که ناشناخته مانده اند. یک دلیل شاید عرصه پهن و وسعت و حجم شگفتی ساز‌های دوران دفاع مقدس باشد دلیل دیگر اقبال مستند سازان و دلیل مهمتر شاید مدیریت متولیان باشد که البته معتقدم صدا و سیما در معرفی و شناخت چهره‌های ماندگار و قهرمانان ملی و شهدای دوران دفاع مقدس کارنامه قابل قبول تری داشته است.

کارگردان سریال پناه آخر اظهار کرد: هدف من و همکارانم معرفی و شناخت این شهید بزرگوار و بررسی ابعاد مختلف فردی و اجتماعی ایشان بوده است. در جامعه امروز بحران زده اخلاقی، تماشای چنین پهلوانان و جوانمردانی که جز حب دین و وطن در جسم و جانشان نبوده است لطف خودش را دارد و شاید تلنگری برای ناجوانمردان روزگار باشد.

یاری خاطرنشان کرد: امیدوارم با معرفی و شناخت این شهدا و دیگر قهرمانان کشورمان به مردم عزیزمان بتوانیم در حفظ و نگهداری روحیه حکمت و اخلاق در جامعه موثر و مفید باشیم.

مستند «گردان تک‌نفره» با روایتی از زندگی برترین تک‌تیرانداز جهان «شهید عبدالرسول زرین»، با تهیه‌کنندگی و کارگردانی «داریوش یاری»همزمان با هفته بسیج روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

مستند زندگی برترین تک‌تیرانداز جهان امشب روی آنتن می رود

گفتنی است عوامل دست اندرکار مستند گردان تک نفره که ساخت آن از شهریور سال گذشته شروع و این روز‌ها مراحل صداگذاری و اصلاح رنگ را می‌گذراند به این شرح است:

 تهیه کننده، اصغر زرین: محقق و پژوهشگر، عارف نامور: مدیر فیلمبرداری بخش بازسازی، بهنام تاج میر و عماد سلمانیان: فیلمبرداران بخش معاصر، تدوینگر: حمید فنایی، صداگذار: امین شریفی، جلوه‌های ویژه بصری: روزبه شمشیری، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کریمیان و احمد سرال، طراح گریم: محسن بابایی، مدیر تولید: مهدی حسینی، طراح صحنه: اسدا... بابایی، مدیر برنامه ریزی: محسن کریمیان، مجری طرح: مسعود زمانی.

 در این فیلم هادی مقدم دوست در نقش شهید عبدالرسول زرین و هادی زنجانی در نقش شهید حسین خرازی ایفای نقش کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
زمان پخش... ؟
آخرین اخبار