حماس: مقاومت مانع شهرک‌سازی و عادی‌سازی روابط می‌شود

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد کرانه باختری نیازمند مقاومت است، زیرا این تنها گزینه برای جلوگیری از شهرک‌سازی و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سما، «موسی ابومرزوق» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس، نتایج گفتگو‌های اخیر با جنبش فتح در قاهره، پایتخت مصر را بیان و اعلام کرد که حماس با سازش سیاسی مخالف است، زیرا این تجربه پیشتر شکست خورده است.

او اعلام کرد: جنبش فتح در مذاکرات اخیر قاهره خواهان برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری سپس ریاستی بود و با برگزاری همزمان آن‌ها مخالفت کرد.

ابومرزوق در گفتگو با کمیته بین‌المللی حمایت از حقوق فلسطینی‌ها «حشد» افزود: فتح می‌خواهد ما را به حل و فصل سیاسی (سازش) بکشاند و ما به این موضوع نه گفتیم، این تجربه قبلا شکست خورده است.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به ازسرگیری هماهنگی امنیتی رام الله با رژیم صهیونیستی تصریح کرد که این اقدام روند آشتی و وحدت ملی را به شکست کشاند و هم اکنون گزینه دیگری جز وحدت و شراکت سیاسی وجود ندارد.

ابومرزوق با بیان اینکه نمی‌توان بر حسن نیت اسرائیل، جو بایدن و جامعه بین‌المللی حساب کرد و تنها می‌توان بر فلسطینیان و نه هیچ گزینه دیگری تکیه کرد، افزود: کرانه باختری نیازمند مقاومت است و این تنها مقاومت است که می‌تواند شهرک‌سازی را متوقف کند و مانع از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شود.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان گفت: پرونده فلسطین از اولویت‌های دولت جو بایدن نیست بلکه اولویت او وضع داخلی آمریکا، ازسرگیری ائتلاف‌ها و مقابله با بحران‌های روسیه و ایران است، همچنین منطقه به خود مشغول است و هیچ نشانه واقعی مبنی بر گشایش در بحران‌های منطقه‌ای دیده نمی‌شود؛ اتحادیه عرب کلا غایب شده و تلاش‌‎های زیادی برای ایجاد ائتلاف با رژیم صهیونیستی در منطقه در جریان است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش فتح پس از سال‌ها اختلاف، اخیرا در قاهره برای دستیابی به وحدت و آشتی ملی با یکدیگر مذاکره کردند و نتایج مثبتی در حال دستیابی بود که تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که به هماهنگی‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی باز می‌گردد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار