کفش های سایبری مشکل حرکت در واقعیت مجازی را حل می‌کنند

امکان استفاده از هدست‌های VR از این پس با کفش‌های واقعیت مجازی ساده‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در چند سال اخیر بازی‌های واقعیت مجازی یه یکی از سبک‌های بسیار پرطرفدار در جهان تبدیل شده است و افراد با استفاده از لوازم موجود برای اجرای این عناوین، به نوعی وارد دنیای بازی می‌شوند و خود را به جای شخصیت بازی جایگزین می‌کنند. اما یکی از مشکلاتی که هدست‌های واقعیت مجازی برای کاربران به وجود آورده بود به موضوع عدم امکان جا به جایی در محیط بسته مربوط می‌شد و کاربران امکان جا به جایی در یک اتاق بسته را نداشتند؛ اما به تازگی کفش‌هایی تولید شده است که کاربران به وسیله آن می‌توانند در محیط بازی به کمک پاهای خود و بدون نیاز به استفاده از دکمه‌های حرکتی، جا به جا شوند.

این کفش‌ها دارای سنسورهایی هستند که می‌توانند حرکت کاربر را تشخیص دهند و چند غلتک نیز در زیر آن‌ها قرار گرفته است تا عملکردی مانند تردمیل را برای شخص داشته باشد؛ به این ترتیب شخص می‌تواند بدون جا به جا شدن در دنیای حقیقی در محیط بازی جا به جا شود.

کفش های سایبری

نحوه عملکرد کفش‌های واقعیت مجازی

این کفش‌ها توسط تیم Kickstarter تولید شده‌‌اند و کاربر حتی هنگامی که روی صندلی نشسته است هم امکان استفاده از آن‌ها را دارد. این کفش با هدست مورد استفاده توسط کاربر از طریق بلوتوث ارتباط برقرار می‌‌کند و باتری آن نیز از طریق یک آداپتور شارژ خواهد شد.

کفش‌های Cybershoes در حقیقت‌ نسل جدیدی از کفش‌های SteamVR هستند که با کابل به کامپیوتر متصل می‌شدند اما این بار بدون سیم و به صورت بلوتوثی به کامپیوتر یا کنسول متصل می‌شوند.

گفتنی است؛ در حال حاضر این کفش‌ها صرفا به عینک‌های بیسیم Oculus Quest و Oculus Quest 2 متصل می‌شوند و در آینده‌ای نزدیک باید شاهد پشتیبانی تمامی دستگاه‌های واعقیت مجازی از این کفش‌ها باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار