در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اجرای پیگرانی هوشمند بیش از هزار کیلومتر خط لوله دریایی پارس جنوبی

مدیر عملیاتی نفت و گاز پارس گفت:صبح امروز پروژه پیگرانی هوشمند خطوط لوله دریایی پارس جنوبی به منظور جلوگیری از خوردگی و ترک‌ها آغاز شد.

صبح امروز اجرای پیگرانی هوشمند بیش از هزار کیلومتر خط لوله دریایی پارس جنوبیعبادی مدیر عملیاتی نفت و گاز پارس در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی که به دلیل ایجاد آسیب در بخشی از خط لوله دریایی این فاز، در آبان سال گذشته از مدار تولید خارج شده بود پس از برنامه بازسازی و تعویض بخشی از خط لوله انتقال گاز، با ظرفیت ۵۰۰ میلیون فوت مکعب به مدار تولید بازگشت.

او با اشاره به قابلیت‌های پیگرانی هوشمند خطوط لوله در شناسایی عیب‌های داخلی از جمله شکل‌های مختلف خوردگی، ترک‌ها و همچنین عیب‌های مکانیکی در طول مسیر خط، ادامه داد:صبح امروز پروژه پیگرانی هوشمند خطوط لوله دریایی پارس جنوبی آغاز شد.

عبادی بیان کرد: از اوایل پارسال و به‌منظور تداوم تولید ایمن و پایدار گاز به پالایشگاه‌های خشکی آغاز شد و تا پایان امسال با عملیات پیگیرانی پنج خط لوله ۳۲ اینچ سکوهای گازی ادامه پیدا می کند.

مدیر عملیاتی نفت و گاز پارس سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی اضافه کرد: با توجه به اینکه این خط لوله چندین بار دچار پارگی شده بود، نیاز به بررسی داشت که طبق برنامه این عملیات ادامه دارد.

او گفت:پیگرانی هوشمند این خط لوله همزمان و در حین بهره‌برداری و ارسال گاز به پالایشگاه اجرا می‌شود و پس از دریافت نتایج پیگرانی، درباره آینده خط و امکان افزایش میزان تولید از سکو تصمیم‌گیری خواهد شد.


بیشتر بخوانید


عبادی درباره آخرین وضعیت سکوهای گازی در پارس جنوبی گفت:خوشبختانه تا امروز اقدامات مطلوب و مثبتی در سکوهای گازی پارس جنوبی انجام شده است به طوری که تا آبان امسال کل تعمیرات اساسی سکوهای گازی به پایان می رسد.

مدیر عملیاتی نفت و گاز پارس ادامه داد:به منظور جلوگیری از مشکلات ناشی از کمبود و یا افت گاز در زمستان، عملیات تعمیرات سکوهای گازی در فصل تابستان آغاز شد و در نیمه دوم شهریورماه تمام سکوها به مدار بازگشتند.

عبادی افزود: در حال حاضر وظیفه ما گازرسانی به پالایشگاه ها است و در این زمینه عملیات تعمیرات اساسی مشابه در سکوی SPD۷ همانند سکوی SPD۸ انجام شده است و در حال حاضر هر دو سکو با ظرفیت کامل برداشت گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی، فعال هستند.

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس بیان کرد:خوشبختانه تعمیرات بیشتر سکوی‌های گازی تا به امروز انجام شده و مابقی سکوها هم تا دوماه آینده به پایان می رسد تا در زمستان هیچ کمبود گازی در کشور نداشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار