صدور ۱۶۵ هزار دانشنامه تحصیلی با درج کدالکترونیک در سال ۹۸

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان گفت: در سال ۹۸ موفق شدیم ۱۶۵ هزار دانشنامه تحصیلی و ۱۰۴ سابقه تحصیلی را با درج کیو آر کد بر روی مدرک صادر کنیم.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحمید انگجی مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان در نشست مجازی مشترک مسئولان سازمان امور دانشجویان و بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور با معاونین آموزشی دانشگاه‌ها گفت: استفاده از کیو آر کد بر روی مدرک تحصیلی ضمن بالابردن امنیت و صحت آن، هزینه‌ها برای دانشگاه‌ها کاهش می‌دهد.

او افزود: در دانشگاه‌ها روش‌های مختلفی مانند استفاده از افکت‌های امنیتی همچون هولوگرام و مهر‌های برجسته برای امنیت مدارک تحصیلی استفاده می‌شود و هر دانشگاهی روش خاص خود را دارد که هزینه‌ها را افزایش می‌دهد، ولی با ارسال مدارک به سامانه سجاد و درج کد ۲۰ رقمی و کیو آر کد (کد صحت الکترونیکی) در این هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود.

انگجی با اشاره به راه اندازی این سامانه از سال ۹۸ گفت: سازمان امور دانشجویان به استعلام مدارک تحصیلی از طریقی غیر از سامانه سجاد پاسخ نمی‌دهد و به دستگاه‌های اجرایی اعلام شده است مانند گذشته برای استعلام صحت مدرک مکاتبه پستی نکنند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به حجم بالای مکاتبه اداری و زمان کم پاسخگویی در زمان انتخابات‌های رسمی مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی و ... گفت: با روش جدید صدور مدرک تحصیلی در سامانه سجاد در فرصت بسیار کمی به این درخواست‌ها پاسخ داده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار