امارات صدور روادید برای ۱۳ کشور را موقتا متوقف کرد

امارات صدور روادید برای شهروندان ۱۳ کشور عربی و اسلامی از جمله ایران را تا اطلاع ثانونی به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، امارات بر اساس سندی که مجموعه تجاری دولتی صادر کرده است صدور روادید برای شهروندان ۱۳ کشور که عموما عربی و اسلامی هستند را موقتا متوقف کرد.

در این سند که از روز ۱۸ نوامبر میان شرکت‌هایی که در مجموعه فعالیت می‌کنند، توزیع شده است اطلاع داده شده که ملزم به اجرای آن هستند.

بر اساس این سند، امارات صدور روادید شغلی یا مسافرتی را برای شهروندان ۱۳ کشور از جمله ایران، سوریه، عراق، یمن، لیبی، الجزائر، سومالی، پاکستان، تونس و ترکیه را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است.

منبعی آگاه درباره این تصمیم امارات به خبرگزاری رویترز گفت: امارات صدور روادید برای شهروندان این کشور‌ها را به دلایل امنیتی متوقف کرده است و محدودیت برای مدتی معین و محدود است.

جزئیات بیشتر درباره این تصمیم که استثناهایی برای آن لحاظ شده است یا نه و اینکه دلایل و تدابیر امنیتی مورد نظر امارات چه چیزی بوده است، خبری منتشر نشده است. 

وزارت خارجه پاکستان هفته گذشته اعلام کرد که امارات برای شهروندانش روادید جدید صادر نمی‌کند و علت این امر را از امارات درخواست کرده و احتمال می‌دهد که به علت شیوع و همه گیری ویروس کرونا می‌باشد.

به گفته منابع آگاه، افرادی که روادید دارند مشمول این تصمیم نمی‌شوند و می‌توانند وارد امارات شوند.

این در حالی است که امارات پس از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبادلات تجاری دو جانبه را آغاز و نخستین سفرهای تجاری را به تل آویو و ابوظبی انجام دادند و در هفته گذشته اعلام شد که صدور روادید را به صورت متقابل لغو کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار