رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

دریافت مالیات از بخش کشاورزی تهدید جدی برای خودکفایی

هاشمی گفت: دولت لایحه‌ای مبنی بر دریافت مالیات از کشاورزان به مجلس داده، اما این موضوع تهدیدی برای بخش کشاورزی است.

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به لایحه دولت مبنی بر دریافت مالیات از بخش کشاورزی اظهار کرد: دولت لایحه‌ای مبنی بر دریافت مالیات از بخش کشاورزی به مجلس داده است، در حالی که این موضوع تهدید بزرگی برای بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه دریافت مالیات از بخش کشاورزی تهدیدی جدی برای خودکفایی محصولات کشاورزی است، افزود: گرچه دولت در لایحه آورده که از درآمد‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان مالیات کسر شود، اما در کل با اصل این موضوع مخالف هستیم و به نظر می‌رسد دست‌های پشت پرده به دنبال نابودی بخش کشاورزی هستند که دریافت مالیات یکی از مصادیق بارز این دخالت‌هاست.

هاشمی ادامه داد: علی رغم آنکه دولت هیچ یارانه‌ای به بخش کشاورزی پرداخت نمی‌کند و آخرین یارانه در ارتباط با کود را حذف کرده است، حال در نظر دارد از این قشر کم درآمد مالیات بگیرد که این موضوع اثر سو بر بخش کشاورری دارد.


بیشتر بخوانید


رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه کشاورزان نگران دریافت مالیات از درآمدشان هستند، بیان کرد: بنیاد ملی گندمکاران به نمایندگی از جامعه کشاورزان در مخالفت با این موضوع از کمیسیون کشاورزی و کمیسیون اقتصادی انتظار دارد که با قدرت این لایحه را رد کنند، در غیر این صورت کل نظام بهره‌برداری، اشتغال روستا‌ها و تولید بخش کشاورزی آسیب جدی می‌بیند چرا که بخش کشاورزی قدرت و توانایی تامین مخارج خود را ندارد.

او با بیان اینکه دریافت مالیات از کشاورزان سم‌مهلکی برای بخش کشاورزی محسوب می‌شود، گفت: از زمانی که که دولت این لایحه را مطرح کرده، ناامیدی در سطح کشاورزان و روستا‌ها ایجاد شده است که تصویب این لایحه در مجلس ورشکستگی بخش کشاورزی و نابودی خودکفایی محصولات استراتژیک را به همراه دارد.

هاشمی سطح زیر کشت گندم را مناسب دانست و گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و پیش‌بینی بارش‌های زمستان، سال پرباری را برای گندم و جو پیش بینی می‌کنیم.

این مقام‌مسئول در پایان با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم همانند سال گذشته است، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی‌ و سطح زیرکشت در ارتباط با تولید مشکلی نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
وای این دولت از بازی گر و دلال و سرمایه دار و.. مالیات نمی گیرند ولی از کشاورز می گیرند
آخرین اخبار