کارشناس صهیونیست: عربستان تل‌آویو را ضامن امنیت خود می‌داند

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که نتانیاهو و بن سلمان بار‌ها با یکدیگر دیدار داشته اند و مقامات سعودی رژیم صهیونیستی را ضامن امنیت خود در منطقه در دوران بایدن می‌دانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکید دارند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی چندین بار با یکدیگر دیدار داشته اند و دیدار اخیر آن‌ها را بن سلمان ترتیب داده بود.

بنا به گزارش المنار، همه محافل صهیونیستی اعلام کردند که دیدار نتانیاهو و بن سلمان برای نخستین بار صورت نگرفته است و آن‌ها بار‌ها با یکدیگر ملاقات داشته اند و حتی دیدار مقامات صهیونیست از عربستان هیچگاه قطع نشده است. در واقع جنجال رسانه‌ای اخیر تنها به علت علنی شدن این دیدار و زمینه سازی برای دیدار‌های آشکار بعدی بوده است. یوسی کوهن رئیس موساد هم گفته است اگر محمد بن سلمان حاکم سعودی بود روابط ریاض-تل آویو از مدت‌ها پیش عادی سازی شده بود.

مجری کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: نخست وزیر اسرائیل به عربستان رفته و با بن سلمان دیدار کرده است. ریشه این دیدار‌ها در گذشته است، اما این بار اسرائیل برای نخستین بار اجازه داد تا خبر این دیدار اعلام شود.

یوسی کوهن رئیس موساد در گفتگو با کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت نباید توافق با فلسطینیان شرط ارتباط گیری با کشور‌های منطقه باشد. اگر بپرسید که آیا اگر محمد بن سلمان پادشاه سعودی بود، توافق بین عربستان و اسرائیل قبل از این اتفاق می‌افتاد می‌گویم بله.

المنار ادامه داد: محافل صهیونیستی اعلام کردند که عربستان برای دیدار اخیر نتانیاهو و بن سلمان برنامه ریزی کرده بود و آنچه برای آن‌ها نگران کننده است، روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا و بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای است. همین مسئله باعث شده است ریاض به سوی هماهنگی بیشتر و حتی ائتلاف با رژیم صهیونیستی برود تا تل آویو ضامن عربستان در منطقه باشد.

«تسفی یحزکالی» تحلیلگر صهیونیست در گفتگو با کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت آنچه برای سعودی‌ها مهم است، روز بعد از خداحافظی ترامپ است. بخاطر همین آن‌ها این دیدار را ترتیب دادند. نکته بسیار مهم دیگر آنکه حوثی‌ها چند ساعت بعد از خروج نتانیاهو از شهر نیوم در هزار کیلومتری جده موشکی را به سوی تاسیسات آرامکو شلیک کردند.

«ایهود یعری» کارشناس صهیونیست در گفتگو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت سعودی‌ها اسرائیل را ضامن (امنیت) خود می‌دانند. آن‌ها هم مانند بقیه می‌دانند که بایدن به توافق هسته‌ای باز می‌گردد بنابر این به توافق با اسرائیل روی آورده اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین اهمیت توافق با عربستان را در وجود حرمین شریفین در این کشور می‌دانند، یعنی اماکنی که برای همه مسلمانان جهان مقدس هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار