پاسخ شهردار تهران به دغدغه رانندگان تاکسی درباره پایین بودن نرخ کرایه‌ها

حناچی درباره دغدغه بسیاری از رانندگان تاکسی مبنی بر چرایی پایین بودن قیمت کرایه‌ها توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران درباره دغدغه رانندگان تاکسی در مورد پایین بودن نرخ کرایه‌ها اظهار کرد: این موضوع پردامنه‌ای است که یک طرف آن شهروندانی که از تاکسی استفاده می‌کنند و همواره از افزایش نرخ تاکسی‌ها شکایت دارند و در سمت دیگر هم رانندگان تاکسی هستند.

شهردار تهران ادامه داد: رانندگان زحمت کشی که طی روز در جای‌جای شهر به جابجایی مسافران مشغول هستند با تعرفه هایی که به صورت سالانه تعیین می‌شود، کار می‌کنند.

وی با اشاره به این تعرفه‌ها گفت: تعرفه‌هایی که رانندگان تاکسی از کم بودن آن ناراضی هستند معمولاً با زور و ضرب به تصویب می‌رسد؛ این تعرفه‌ها که توسط شورای شهر به تصویب می‌رسد با مخالفت تعزیرات و فرمانداری مواجه می‌شود.

 حناچی ادامه داد: نهادهای مربوطه از افزایش قیمت تاکسی‌ها جلوگیری می‌کنند و ما وظیفه داریم بین مصرف کنندگان و سرویس دهندگان یعنی مسافران و رانندگان تاکسی تعادل ایجاد کنیم.

حناچی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و تورم اظهار کرد: در این شرایط درآمد مردم تحت تأثیر تورم کاهش یافته و هزینه‌ها هم افزایش پیدا کرده و به همین دلیل رانندگان تاکسی تقاضای افزایش قیمت دارند. 

شهردار تهران تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با استفاده از خرد جمعی و کسانی که با آرای مردم وظیفه تصمیم‌گیری در این موضوع را دارند به درستی موضوع را تعقیب کنیم تا زمانی که مصوبه توسط اعضا به تصویب رسید، از آن دفاع کنیم و به اجرا در بیاید. 

حناچی با بیان اینکه می‌دانم شرایط ایده‌آل نیست، گفت: شرایط هم برای مسافران، هم رانندگان و هم برای ما که در این شرایط سخت شهر را اداره می‌کنیم، سخت است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار