در پیامی؛

آیت‌الله صافی گلپایگانی درگذشت عالم هندوستانی را تسلیت گفت

آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید درگذشت عالم برجسته هندوستان،مولانا سید کلب صادق نقوی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، متن پیام تسلیت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع معظم تقلید در پی ارتحال عالم برجسته هندوستان ،مولانا سید کلب صادق نقوی به این شرح است:

رحلت دانشمند فرزانه، ناشر و مروّج تعلیمات و معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیهم‌السّلام سلاله السادات دکتر سیّد کلب صادق نقوی رحمه الله علیه موجب تأثر و تأسف گردید.

 شخصیتی که با تلاش خستگی‌ناپذیر خود حق بزرگی به شیعیان داشت.

اینجانب که از نزدیک با ایشان ارتباط داشتم او را انسانی متعهد، متواضع، زاهد، پارسا و مجاهد می‌دانستم که با اخلاق حسنه خود مردم را به صراط مستقیم راهبری می‌نمود.

فقدان این عالم برجسته را به جوامع علمی و دینی هندوستان و به خاندان مکرّم نقوی و ارادتمندان آن فقید سعید تسلیت گفته، ترفیع درجات ایشان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

مولانا "سید کلب صادق نقوی" از شخصیت‌های برجسته شیعیان هندوستان و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، عضو بلندپایه هیئت حقوق مسلمانان هند و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) عصر سه شنبه چهارم آذرماه امسال بر اثر بیماری ذات الریه درگذشت.

او خدمات علمی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی فراوان از جمله ساخت  مدرسه، دانشگاه و مراکز درمانی برای پیروان و محبان اهل بیت (ع) را از خود بر جای گذاشت.

آیت‌الله صافی گلپایگانی درگذشت عالم هندوستانی را تسلیت گفت

او به عنوان "امام جمعه شهر لکهنو" از خطبای مشهور هند بود که علاوه بر هندوستان در کشور‌های آمریکایی و اروپایی نیز به تبلیغ و سخنرانی می‌پرداخت.

مرحوم کلب صادق نقوی که از حامیان بارز انقلاب اسلامی ایران، وحدت اسلامی و محور مقاومت در ھند بود بار‌ها در اجلاسیه‌های بین المللی در ایران شرکت کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار