انتقاد تند اوباما از ترامپ به دلیل قراردادن مهاجران در قفس

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، دونالد ترامپ را فردی نژادپرست خواند و از او به دلیل قراردادن مهاجران غیرقانونی در قفس انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن تایمز، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور، به دلیل قرار دادن مهاجران غیرقانونی در قفس انتقاد کرد.

اوباما این اظهارات را در مصاحبه با برنامه رادیویی Breakfast Club مطرح کرد و همچنین اشاراتی به «شهروندان آمریکایی لاتینی» که به ترامپ رأی دادند، نیز داشت.

اوباما در این باره نیز گفت: «من از تعداد افراد لاتینی که به ترامپ رأی دادند متعجب شدم. در واقع ترامپ فرد نژادپرستی است و اظهارات نژادپرستانه‌ای درباره مردم مکزیک داشته است. او همچنین مهاجران لاتین را در قفس نگه می‌دارد.»

این مقام اسبق آمریکایی همچنین با اشاره تلویحی به آنکه سیاست‌های ترامپ شکست خورده‌اند افزود: «باوجود این میلیون‌ها نفر به ترامپ رأی داده‌اند!»

او همچنین افزود: «برای من جالب است که حزب جمهوری‌خواه تمایل دارد نشان دهد سفیدپوست‌ها قربانی بوده‌اند که این نه با تاریخ تطابق دارد و نه با اقتصاد.»

پیش از این اوباما در مصاحبه خود در برنامه «جیمی کیمل» که از شبکه ای‌بی‌سی پخش شد، به شوخی گفته بود اگر ترامپ از کاخ سفید بیرون نرود، می‌توان به زور این کار را انجام داد.

گفتنی است، بایدن با کسب ۳۰۶ رای الکترال موفق به پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است و بسیاری از رهبران جهان این پیروزی را به وی تبریک گفته‌اند.

اما ترامپ به طور مکرر اداعا‌هایی درباره تقلب انتخاباتی مطرح می‌کند و کمپین حقوقی رسیدگی به این مسئله را به راه انداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار