راه اندازی سیستم پزشکی از راه دور در گچساران

مدیر موسسه درمان بسیجیان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار در استان سیستم پزشکی از راه دور در گچساران راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلامیان مدیر موسسه درمان بسیجیان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار در استان سیستم پزشکی از راه دور  (تله‌مدیسین)  در گچساران،به منظور ارائه خدمات فوق تخصصی پزشکی در مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران همزمان با چندین طرح در سراسر کشور با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه راه اندازی شد.

او بیان کرد: با راه‌اندازی این سیستم بیماران برای دریافت نظر تشخیصی و درمان تخصصی و یا فوق تخصصی دیگر نیازی به رفت و آمد و اعزام بیمار نیست.

مدیر موسسه درمان بسیجیان استان گفت: در این طرح طبق وقت قبلی بیماران با مراجعه به درمانگاه شهدای بسیج گچساران از طریق ویدئو کنفرانسی توسط متخصصان معاینه می‌شوند.

سرهنگ نورایی نسب فرمانده سپاه گچساران هم گفت: با اجرای این طرح تردد مردم به شهر‌های بزرگ کمتر و دسترسی مردم به پزشکان متخصص و فوق تخصص آسان‌تر می‌شود.

سرهنگ نورایی نسب افزود: مناطق کم برخوردار شهرستان جامعه هدف این طرح است.

دکتر گلابی پزشک مجری این طرح هم گفت: ابتدا مدارک و آزمایش‌های بیماران برای متخصصان ارسال می‌شود و در وقت مقرر از طریق متخصص معاینه می‌شوند.

گلابی افزود: دستورالعمل پزشکان به صورت سیستمی ارسال و توسط پزشک درمانگاه برای بیماران اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.