مدیرکل گمرکات قم:

حجم صادرات استان امسال به بیش از ۷۳هزار تن رسیده‌است

دریکوندی گفت: حجم صادرات استان از ابتدای امسال تا کنون به بیش از ۷۳هزار و ۵۲۵ تن رسیده‌است که نشانگر حرکت خوب بخش تولید در قم با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کروناست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش صادرات انجام شده از طریق گمرکات استان از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۸۲ میلیون ۴۹۳ هزار دلار بوده‌است.

مدیرکل گمرکات قم افزود: در همین رابطه کالا‌هایی همچون گرانول، پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مفتول مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن به کشور‌هایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شد.

دریکوندی با بیان این که در سال جهش تولید به دنبال گسترش تعامل با سایر گمرکات کشور در بخش ترانزیت کالا هستیم، گفت: در این بخش طی مدت یاده شده مقدار ۴۷هزار تن انواع کالا از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شد.

مدیرکل گمرکات قم همچنین گفت: در بخش واردات نیز در این مدت ۳۱هزار ۴۸۴تن انواع کالا همچون اجزا و قطعات موتورسیکلت، الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج و لوازم‌آرایشی و بهداشتی از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شد.

دریکوندی با اشاره به جایگاه مهم گمرکات قم در روند پیشرفت‌های بخش اقتصادی استان، بیان کرد: درآمد کل گمرکات استان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه به ۱۳۳ میلیارد تومان رسید.

او بیان کرد: این کالا‌ها از کشور‌هایی همچون چین، هند، ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن به ارزش ۱۴۶میلیون و ۲۳۳ هزار دلار وارد گمرکات استان شد.

مدیرکل گمرکات قم گفت: همچنین در این مدت ۴۲۹ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۹۸۷هزار ۵۲۴میلیون ریال در گمرکات استان تشکیل شد که نشانگر جدیت گمرکات در این بخش است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.