حکم جدید در پرونده آرمان و غزاله

آرمان که به جرم قتل دختر موردعلاقه‌اش ۲ ماه پیش در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شده بود، حالا و با حکم دادگاه بعثت، به اتهام اختفای جسد به ۳‌ماه و یک روز حبس محکوم شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پرونده جنجالی آرمان و غزاله از بهمن سال ۹۲ به جریان افتاد. غزاله ۱۹ساله روز ۱۲بهمن‌ماه سال۹۲ به طرز عجیبی ناپدید شد و پس از چند روز معلوم شد آرمان، که قصد ازدواج با او را داشت در مفقود شدن او دست داشته است.

او که هنگام دستگیری کمتر از ۱۸سال داشت، در بازجویی‌ها به قتل غزاله اعتراف کرد و مدعی شد که روز حادثه، وقتی غزاله به خانه‌شان آمده و به او گفته که نمی‌توانند باهم ازدواج کنند و قصد دارد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برود، چنان عصبانی شده که با ضربات میله آهنی وی را به قتل رسانده است. پس از جنایت نیز جسد وی را داخل چمدانی گذاشته و در یک سطل زباله رها کرده است.

آرمان، اما در ادامه و حتی در جریان ۲ باری که در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت، اعترافاتش را پس گرفت و گفت که غزاله در جریان یک حادثه جان باخته است. او گفت: من اتهام قتل‌عمدی را قبول ندارم. من و غزاله مشکلی باهم نداشتیم.


بیشتربخوانید


آخرین مرتبه‌ای که او به خانه‌مان آمد، بعد از خداحافظی متوجه شدم در راه‌پله افتاده است. او را داخل خانه آوردم. وضعیت خوبی نداشت و نفس نمی‌کشید. ترسیده بودم و نمی‌دانستم چه کار کنم. آن زمان سنم کم بود. حتی به فکرم نرسید که با اورژانس تماس بگیرم. به همین دلیل بدون اینکه متوجه کارهایم باشم، او را داخل چمدان گذاشتم و در سطل زباله‌ای انداختم. آن زمان فقط می‌خواستم او را از خانه مان دور کنم، اما بعد پشیمان شدم.

هرچند آرمان اتهام قتل عمدی را قبول نداشت، اما در جریان هردو محاکمه که آخرین آن ۲ ماه پیش بود به قصاص محکوم شد و این در حالی بود که بخشی از پرونده که مربوط به اختفای جسد غزاله بود، در شعبه ۱۱۵۴ دادگاه بعثت در حال رسیدگی بود.

پسر جوان با مطرح کردن ۳ روایت مدعی شده بود که غزاله زنده است. چراکه بعد از رها کردن آن در سطل زباله باید پیدا می‌شد، اما جسد غزاله با گذشت ۷ سال از ماجرا هنوز پیدا نشده است. یکی از دلایلی که آرمان مطرح کرد تمدید دفترچه بیمه غزاله پس از حادثه بود.

دومین دلیل مرخصی گرفتن از دانشگاه بعد از حادثه و سوم، بسته شدن فیس‌بوک وی بعد از گذشت ۶‌ماه از زمان حادثه بود. او می‌گفت زمانی که غزاله از راه‌پله‌ها افتاده و او را در چمدان گذاشته و رهایش کرده احتمالا او زنده بوده است. وقتی آرمان چنین ادعایی را مطرح کرد تحقیقات در این خصوص از خانواده غزاله آغاز شد.

آن‌ها اظهار کردند که وقتی شنیدند دخترشان ناپدید شده و خبری از او نیست راهی دانشگاه شده و مرخصی گرفتند. از سوی دیگر دفترچه بیمه‌اش را هم خودشان تمدید کرده‌اند نه غزاله.

در ادامه از پلیس فتا استعلام گرفته شده و دریافتند که چنانچه کاربر تا مدتی در فیس‌بوک فعالیتی نداشته باشد به‌صورت خودکار صفحه کاربر حذف خواهد شد. با رفع ابهامات در پرونده، قاضی شعبه ۱۱۵۴ دادگاه بعثت، آرمان را به اتهام اختفای جسد به ۳‌ماه و یک روز حبس محکوم کرد.

منبع: همشهری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد علاقمند
۰۲:۳۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
من هر چی میگم حقیقته..باور کنید
بعد از کشتن دختره بی گناه با وسایل پزشکی پدرش جنازرو تکه تکه کرده و جایی دفن کرده. الان با این که جای دفن جنازرو میدونه اما مطمئنه که اگر حقیقت بر ملابشه دیگه کارش تمومه زده بازی.
حتی شاید موقع تکه تکه کردن اون بی گناه هنوز جون داشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
منم میگم اعدامش کنید ولی احساسی برخورد نکنید شاید این پسره نادون حرف دومش درست باشه. ممکنه دختره زنده باشه و مثلا فراموشی گرفته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
اما اصل ماجرا دوست دختر خودشو به هر بهانه ای فریب داده وکشید به خانه و قصد تجاوز داشته که دختره بنده خدا اینکاره نبوده و مقاومت کرده که بی شرف با میله آهنی بنده خدا را از عصبانیت چون همکاری نکرده کشته جنازه را در کیف بزرگی گذاشته و داخل سطل آشغال انداخته و روی کیف را داخل سطل پوشانده ماموران شهردای هم که با دستگاه های مکانیزه سطل های زباله را داخل کامیون زباله تخلیه می کنند از شانس بد این دختر نگون بخت متوجه کیف نمی شوند وخود روی تخلیه زباله به مرکز دفن زباله رفته ودر آنجا تخلیه می کند و این دختر بیچاره زیر زباله‌ها مدفون میشود و حالا بعد از لو رفتن و صدور حکم حالا با ترفند من آن زمان بچه بودم به سن هیجده سال نرسیده بودم از این چرندیات میخواهد حکم اعدام را بشکند تا قصاص نشود در زمان جنگ مردم هر کشوری به پسران جو ان که بتوانندتفنگ را از زمین بلند کنند تفنگ میدهند که برای دفاع از کشور وناموسشان با دشمن بیگانه بجنگند بعد این شیطان صفت ناموس مردم را کشته میگوید من آن زمان هفده سالم بوده ترحم بر کفتار تیز دندان خیانت است بر گوسفندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
شاید خانوادش فهمیدن اومده خونه این پسره غیرتی شدن کشتنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
ولا ما یه سوسک رو میکشیم یک ساعت دنیال چیزی میگردیم بکیریم بندازیمش سطل زباله

آقا از کجا تو یه لحطه چمدون به این بزرگی رو آورده جنازه رو انداخته داخلش

این قتل یه جنایت برنامه ریزی شده بوده و آفرین به قاضی پرونده که قصاص داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
باید اعدامش کنند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۵۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
چرا منفی میدید؟
شاید اگر خواهر یا دختر خودتون بود از خواب بلند می شدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
کی اعدام میشه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۰:۱۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
کی گفته صفحه ی فیسبوک بعد چندوقت که فعالیت نداشته باشی بسته میشه؟؟؟ :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
مقصر والدین دو طرف هستند در تربیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
چند مرتبه گفتم و باز هم می گویم . امان از سادگی و زود باور بودن دخترای مملکت ما . زود اعتماد می کنند و زود فریب می خورند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
یه فسقل بچه یه دادگاه رو مسخره کرده
شلاقش بزنید ادم بشه
Iran (Islamic Republic of)
عصمت مغنی باشی
۲۱:۴۵ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
دیگه پیداست یک بلایی سرش آورده است اخه چرا خانواده ها نظارت روبچه هاشان ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
آخه یک دختر چرا راحت میره خونه یک پسر و باهاش خلوت میکنه ؟
خب اگه باهاش ازدواج نمیخواست بکنه باید از روش دیگری برای اطلاع دادن تصمیم ش استفاده میکرد


واقعا دخترای این زمونه چ دل و جرات پیدا کردن
نمیگم تقصیر دختره هس

تقصیر از والدین هس که به روز بچه هاشون و تربیت نمیدن
حضرت علی ع هم تاکید به روز بودن تربیت داره
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۰:۱۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
آن کسی که دست به چنین جنایتی زده بایستی بدون دادگاه اعدام بشه تا درس عبرتی برای آنهایی بشه که دست به چنین جنایتی میزنن .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
خنده داره. بعد از 7 سال آب خنک خوردن تازه محکوم شده به 3ماه و یک روز حبس. اون یک روزش خیلی بامزه است. از دستگاه قضایی که انقدر سریع رای پرونده ها رو اعلام میکنه کمال تشکر رو داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۴۱ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
به حاشیه ها دامن نزنید اعدامش کنید پول بیت المال را حرام نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
این بچه مفسد رو اعدام کنید بره پی کارش
آخرین اخبار