رئیس ناحیه ۲ اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: امسال تا پایان آبان ۳ هزا و ۲۸۹ نفر در آرامستان همدان خاکسپاری شده اند.

دفن ۳ هزار و ۲۸۹ نفر درآرامستان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی قبادی، رئیس ناحیه ۲ اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۲۸۹ نفر در استان همدان فوت شده اند، بیان کرد: هزار و ۷۲۲ نفر از آن‌ها آقا و هزار و ۵۶۷ مربوط به خانم‌ها بوده است.

او ادامه داد: آرامستان باغ بهشت همدان دارای ۱۰۷ هکتار است که موقوفه علیرضا قره گوزلو و خرید و فروش قبر در آن ممنوع است.

قبادی افزود: پارسال ۳ هزار و ۱۹۰ نفر فوت شده در این آرامستان به خاک سپرده شدند که هزار و ۶۹۰ نفر از آن‌ها آقایان و هزار و ۵۰۰ بانوان بود.

این مسئول با اشاره به اینکه ویروس کرونا شمار جان باختگان را افزایش داده اند ادامه داد: جان باختگان کرونا در طبقات زیرین و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خاکسپاری می‌شوند.

رئیس ناحیه ۲ اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار. ۳۰۰ ماموریت جا به جایی اجساد انجام شده است اظهار داشت: خریدو فروش قبر ممنوع است.

قبادی ادامه داد: روزانه ۴۰ نفر در آرامستان باغ بهشت همدان خاکسپاری می‌شوند و ما برنامه داریم امسال ۷ هزار قبر را در این آرامستان حفر کنیم.

او اضافه کرد: ما برای هزینه‌ی تهیه قبر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنیم که علاوه بر آن برای شستشو، کفن و آمبولانس هم هزینه‌ی ۵۵۰ هزار تومانی گرفته می‌شود.

قبادی با بیان اینکه ۳۵ نفر در آرامستان همدان مشغول به کارند ادامه داد: برای تهیه قبور افراد نیازمند، خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی ره هم ۳۰ درصد تخفیف در هزینه تهیه قبر را داریم.

او با بیان اینکه اگر آرامستان موقوفه نبود هزینه هر قبر بیش از چند میلیون تومان بود افزود: از خوانده‌ها می‌خواهیم برای خاکسپاری با جمعیت کمتر از ۱۰ نفر حضور یابند تا با کمک هم جلوی انتشار ویروس کرونا را بگیریم.
انتهای پیام/ا



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.