در ۵ روز اول اجرای محدودیت ‌های کرونایی؛

جریمه ۵۵۰ راننده متخلف خراسان جنوبی در اجرای طرح ممنوعیت تردد

از ابتدای آذر ماه تا کنون برای ۵۵۰ راننده خراسان جنوبی که مصوبات ستاد ملی کرونا را در منع تردد جاده ‌ای و شبانه رعایت نکرده بودند، قبض جریمه صادر شده است.

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: هدف پلیس اعمال جریمه نیست، اما متاسفانه برخی رانندگان با وجود تذکر ها، مقررات شبانه و روزانه تردد را رعایت نکرده بودند که اعمال قانون شدند.

او افزود: به دو هزار و ۸۰۰ راننده‌ ای هم که ممنوعیت تردد در جاده‌ها را رعایت نکرده بودند، در قالب پیامک تذکر داده شده است.

او بیان کرد:به این رانندگان پیامک ‌هایی از دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌های استان ارسال شده که در ۴۸ ساعت اولیه به صورت تذکر بوده است و در صورت تکرار جریمه می ‌شوند.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: ۳۰ هزار و ۶۰۰ راننده هم در این مدت تذکر لسانی گرفتند و ۵ هزار و ۳۰۰ راننده هم که اجازه تردد نداشتند، برگشت داده شده اند.

تردد‌های درون شهرستانی ممنوع نیست

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه خروج از شهر‌ها آزاد است، افزود: رانندگان بومی فقط حق ورود به شهر‌های مجاور را ندارند و به عنوان مثال در حوزه شهرستان بیرجند، دوربین ‌های ثبت تخلف جاده‌ ای به گونه‌ای تعریف شده است که پلاک‌ های بومی بیرجند در این حوزه اعمال قانون نشوند.

او  بیان کرد: رانندگانی هم که مجبور به تردد در جاده ‌ها هستند پس از گرفتن مجوز از استانداری و فرمانداری ها، اجازه تردد به آن‌ها داده می‌ شود.

او تصریح کرد: اگر در این مدت خودرویی هم اعمال قانون و جریمه شده است، پلیس پس از اطمینان از مجوز تردد راننده، نسبت به حذف جریمه اقدام می‌ کند.

کاهش ۳۹ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی همچنین با اشاره به کاهش چشمگیر تردد‌ های جاده‌ای در طرح محدودیت‌ های کرونایی افزود: در ۵ روز اول طرح ۱۵۰ هزار وسیله نقلیه کمتر تردد کرده اند که این آمار کاهش ۳۹ درصدی را نشان می ‌دهد.

سرهنگ رضایی با تاکید بر نظارت کامل پلیس بر تردد‌ های جاده‌ای و درون شهری گفت: خروج خودرو‌ های بومی شهر‌ های دارای وضعیت قرمز و نارنجی به سایر شهر‌ها ممنوع است و رانندگان خودرو‌ های بومی شهر‌ های زرد هم حق ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی کرونا را ندارند.

همراهی ۹۴ درصدی مردم خراسان جنوبی با ممنوعیت‌ های تردد

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در پایان با قدردانی از مردم در اجرای طرح منع تردد جاده‌ ای و شبانه گفت: خوشبختانه در این مدت مردم استان همکاری خوبی با ماموران پلیس داشته اند و هیچ تنش و برخوردی هم بین پلیس و مردم در اجرای این طرح اتفاق نیفتاده است.

او گفت: امیدواریم در ادامه اجرای طرح منع تردد هم شاهد همراهی خوب مردم باشیم و حجم تردد ها‌ی غیر ضرور نیز کاهش بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار