افشاگری شوهر عروس داعش؛ زنی که مقابل سر بریده هم هیچ احساسی نداشت

شمیمه بیگم عروس داعشی ۲۱ ساله است و در سال ۲۰۱۵ از بریتانیا فرار کرد و به گروه تروریستی در سوریه پیوست و با یک داعشی زاده هلند به نام یاگو ریدیژک، ۲۸ ساله ازدواج کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده، شوهر داعشی شمیمه بیگم می‌گوید که وی دو برابر دیگر داعشی‌ها دستمزد و مواجب دریافت کرده و به بهای عذاب و سختی دیگران خوشگذرانی می‌کرده است. عروس داعشی که اکنون ۲۱ ساله است و در سال ۲۰۱۵ از بریتانیا فرار کرد، به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوست و با یک داعشی زاده هلند به نام یاگو ریدیژک، ۲۸ ساله ازدواج کرد. شمیمه بیگم اکنون در یک کمپ در شمال شرقی سوریه نگهداری شده و سعی دارد به بریتانیا بازگردد در حالی که هفته آینده دیوان عالی بریتانیا در مورد بازگشت او تصمیم گیری خواهد کرد هر چند دولت بریتانیا ماه هاست شهروندی او را لغو کرده است. شمیمه شش سال پیش و زمانی که تنها ۱۵ سال سن داشت برای ازدواج با یکی از داعشی به سوریه رفت، اما اکنون بعد از فروپاشی حکومت موسوم به «خلافت اسلامی» داعش می‌خواهد به کشورش بازگردد.

افشاگری‌های شوهر جهادی شمیمه بیگم در مورد همسرش و دوران حضور در داعش

شمیمه بیگم اسم پسرش را «جراح» گذاشته است که گفته می‌شود از اسم ابوعبیده ابن الجراح، از فرماندهان قدرتمند نظامی اسلام الهام گرفته شده، اما شمیمه خود گفته است که اسم نوزادش را به یاد پسر اولش که در دوران زندگی در دولت اسلامی جانش را از دست داده «جراح» گذاشته است. وی در مصاحبه‌ای از بابت پیوستن به داعش عذرخواهی کرده، اما گفته کسانی که تحت حکومت داعش زندگی می‌کنند نیز کشته می‌شوند. او پذیرفته که با پیوستن به داعش و تبدیل شدن به دختر پوستری آن‌ها برای تبلیغات به این گروه کمک کرده است، اما گفت که او «برای گلوله هایشان چیزی پرداخت نکرده است».

افشاگری‌های شوهر جهادی شمیمه بیگم در مورد همسرش و دوران حضور در داعش

دولت بوریس جانسون به سختی تلاش کرده است تا مانع بازگشت شمیمه بیگم به خاک بریتانیا شود، پس از آنکه وی در مصاحبه‌ای بی شرمانه از همدردی با قربانیان بمبگذاری منچستر خودداری کرده و شایعه شد وی در دوران حضور در خلافت، پلیس اخلاقی این گروه تروریستی بوده است. شوهر شمیمه که او نیز در سوریه در زندان است افشاگری‌های باورنکردنی در مورد همسر داعشی خود کرده است. شمیمه بیگم تنها ۱۰ روز پس از ورود به سوریه با ریدیژک ازدواج کرد، اما مدت کوتاهی بعد این دو از هم جدا افتادند، پس از آنکه ریدیژک به اتهام جاسوسی به زندان داعش افتاد. به ادعای ریدیژک، در همان دوران که وی در سن ۲۳ سالگی در زندان شکنجه می‌شد، شمیمه بیگم که ۱۵ سال داشت در رقه، پایتخت خودخوانده داعش خوش می‌گذراند و زندگی بهتری نسبت به دیگران داشت.

او در یک مصاحبه با آلن دانکن، مستندساز بریتانیایی داشته گفته است که شمیمه بیگم به صورت ماهیانه حقوق خود و شوهرش را از گروه تروریستی داعش دریافت می‌کرده است. در این مصاحبه وقتی از او پرسیده می‌شود که آیا در دوران زندانی بودنش، دولت داعش به شمیمه حقوق می‌داده یا خیر، ریدیژک چنین می‌گوید: «بله، دوستم دستمزد مرا می‌گرفت. خوشبختانه آن‌ها این دستمزد را به او [شمیمه]می‌دادند». وی با اشاره به اینکه پس از شروع سقوط داعش در سال ۲۰۱۶ دستمزد‌های داعشی‌ها نیز کاهش می‌یافت، چنین گفته است: «دستمزد‌ها از ۱۰۰ دلار در ماه به ۵۰ دلار کاهش یافت. آن‌ها این دستمزد را به عنوان زوج کاهش می‌دادند».

ریدیژک در مناطق حومه‌ای هلند زندگی کرده و یکی از هزاران جنگجوی خارجی زندانی در شمال سوریه است که می‌گوید می‌خواهد به اروپا بازگردد. این جنجگوی داعشی در شهر کوبانی نزدیک مرز ترکیه، برای داعش می‌جنگید و مجروح شد. او بعد از بهبودی در نبرد حلب نیز حضور داشت. او در مصاحبه با آلن- که از جانب نیرو‌های کُرد با داعش می‌جنگید- گفته است که می‌خواهد به هلند بازگردانده شود، جایی که می‌تاوند تنها با ۶ سال زندان به خاطر پیوستن به گروه تروریستی از این بن بست فرار کند. این داعشی سابق گفته است: «اگر نتوانم به خانه بروم، هر جایی با همسرم خانه من خواهد بود. می‌توانیم یک زندگی خانوادگی را از نو آغاز کنیم».

افشاگری‌های شوهر جهادی شمیمه بیگم در مورد همسرش و دوران حضور در داعش

وقتی از او پرسیده شد چه پیامی برای همسرش دارد، ریدیژک چنین گفت: «قوی باش، اگر چه چیز‌هایی که بر سر تو آمده بسیار سخت است. به او خواهم گفت که از وقتش استفاده کند، هر کاری که دوست دارد انجام دهد و هر چیزی که برای ساختن آینده خودش و ما لازم است انجام دهد». وی همچنین مدعی است که علیرغم ترک اروپا به خاطر پیوستن به گروه داعش، در دوران زندانی شدن توسط این گروه تروریستی شکنجه شده، اما بعد از ۸ ماه و به دنبال بررسی مجدد پرونده اش و به خاطر نیاز شدید گروه به سرباز، آزاد شده است. بعد از آزادی، این داعشی اهل هلند نزد شمیمه بیگم باز می‌گردد که در آن زمان اولین فرزند مشترکشان را سقط کرده بود. این دو در شهر رقه در کنار هم زندگی می‌کردند جایی که مردم به خاطر گردن نهادن به قوانین قرون وسطایی خلافت گردن زده می‌شدند.

ریدیژک همچنین تصدیق کرده که خود یک بار شاهد سنگسار کردن یک زن به خاطر داشتن رابطه جنسی خارج از ازدواج بوده است. شمیمه نیز با وحشت‌های دوران قدرت داعش غریبه نبوده و سال گذشته در مصاحبه‌ای با تایمز گفته بود که یک سر بریده را در یک آشغالدانی دیده و این تصویر هولناک اصلاً او را «پریشان» نکرده است. ریدیژک نیز می‌گوید که عبور کردن از خیابانی پر از جنازه در دوران حضورش در گروه داعش «نرمال» بوده و تماشای جنازه‌های مثله شده نیز همسر بریتانیایی شستشوی مغزی شده اش را شوکه نمی‌کرده است: «گاهی اوقات آن‌ها جنازه‌ها را در بازار رها می‌کردند تا مردم را بترسانند. گاهی اوقات ما از کنار آن‌ها می‌گذشتیم. سخت است، اما چیزی است که به آن عادت می‌کنید».

آلن دانکن می‌گوید که شکی ندارد ریدیژک هنوز هم به باور‌های داعشی سخت عقیده دارد. وقتی از این داعشی پرسیده می‌شود پیوستن به داعش درست بوده یا غلط، پاسخ وی چنین است: «اگر به داعش نمی‌پیوستم هرگز ازدواج نمی‌کردم، هرگز این فرصت را نمی‌یافتم که همسرم را بشناسم. هرگز لحظه‌های لذتبخش با کودکانم نمی‌داشتم اگر به داعش نمی‌پیوستم». ریدیژک خود را «جوان» و «خام» می‌داند که در جنگ داخلی کشوری دیگر شرکت کرده و در ادامه تصریح می‌کند: «آنطور که فکر می‌کنید سیاه و سفید نیست».

وی همچنین با خودداری از محکوم کردن گروه داعش به خاطر رفتارش با زنان و دختران ایزدی به عنوان برده جنسی و تنها گفتن «نظری ندارم» خوی داعشی خود را نشان داد. آلن می‌گوید که نیرو‌های کرد می‌خواهند داعشی‌های زندانی مانند ریدیژک را محاکمه کنند، اما برای این کار به حمایت کشور‌های غربی نیاز دارند: «دنیا کرد‌ها را با این مشکل فراموش کرده است. آن‌ها می‌خواهند این شبه نظامیان را به خاطر جنایت‌های جنگی شان در کشور خودشان محاکمه کنند، اما برای این کار به حمایت قدرت‌های غربی نیاز دارند. آن‌ها بخش بزرگی از تروریست‌های جهان را در زندان‌های خود دارند، اما برای برگزاری دادگاه‌هایی شبیه نورنبرگ به حمایت نیاز دارند».

افشاگری‌های شوهر جهادی شمیمه بیگم در مورد همسرش و دوران حضور در داعش

آلن یک سرباز سابق ارتش بریتانیا و اهل اسکاتلند است که موفق شد یک برده جنسی یزیدی را از یک خانه در الهول که پر از داعشی بود نجات دهد. این سرباز سابق تاکنون با چندین شبه نظامی زندانی داعشی در کمپ‌های شمال شرقی سوریه مصاحبه کرده و در حال کار بر روی مستندی شامل مصاحبه‌های بی سابقه با داعشی‌های غربی است.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
اصل داعش ال سعودواسراییل است خدایا هر دوشن نابودکن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۲۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
ده بار از این زن آشغال خبر گذاشتی که چی بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
مخاطب قبلی
۱۱:۲۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
گزارش در مورد این قاتلان و همسران ناپاکشون چه نفعی داره؟! از صبح که این گزارش رو خوندم حالم بد شده.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۱:۲۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
داعشی های خیلی وقت است به اروپا فرار کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
الان خودشون دم از خانواده وهمسرو..میزنند ولی اون موقع که خون بچه ها وپدر مادرشون رامیریختند چی؟؟اینها مثل گرگهای دربند هستند که ظاهر مظلوم به خودشون گرفتند همشون باید اعدام بشند.مرگ بر داعش
Iran (Islamic Republic of)
Atefeh
۰۲:۴۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
این حیوونارو نباید به این راحتی کشت که باید زجرکش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
اینا نباید زنده بمونند.
Iran (Islamic Republic of)
گیلانی
۱۰:۰۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
خدا شر اشرار را به خودشان برگرداند.خدایا بی رحمان عالم را بر ما مسلط نفرما.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۴۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
به نظرم در همون کشور ی که مزدمش رو کشتن باید اعدامشون کنند وگرنه در کشور خودشون باز بعنوان یک داعشی دیگر تعلیم جدیدی میبینند وباز در کشور دیگری با اسم دیگری انها رو بر سر مردمی بیگناه اوار میکنند به اینطور ادمها نباید رحم کرد خدا وند استکبار ایادی داخلی وخارجیش رو نابود کنه.انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
خدا لعنتشون کنه داعشی ها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
آمریکای کثافت این وحشی هارو درست کرد و به جون مردم مسلمون انداخت.
آخرین اخبار