شمار مبتلایان کرونا در آلمان از مرز یک میلیون نفر فراتر رفت

شمار موارد ابتلا به کرونا در کشور آلمان از مرز یک میلیون نفر گذشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، شمار موارد ابتلا به کرونلا در آلمان به بالای یک میلیون نفر رسید.

بر اساس آمار جمع آوری شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، آلمان از زمان آغاز همه گیری کرونا یک میلیون موارد ابتلا را پشت سر گذاشته است.

بر پایه این گزارش، این نقطه عطف سخت در رکود موارد ابتلا، پس از آن حاصل شد که مقامات بهداشتی آلمان روز پنجشنبه از ثبت ۲۲ هزار و ۲۶۸ مورد جدید ابتلا به کرونا و نیز مرگ ۳۸۹ نفر دیگر خبر دادند که با این حساب، شمار موارد مرگ و میر بر اثر کرونا به ۱۵ هزار و ۱۶۰ نفر رسیده است.

آلمان قرنطینه جزئی خود را تا ماه دسامبر تمدید کرده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از این تمدید قرنطینه در یک سخنرانی در برابر نمایندگان پارلمان این کشور دفاع کرد. او گفت: اقدامات کنونی با برخی موفقیت‌ها همراه بوده است؛ اما برای جلوگیری از درگیری کامل نظام بهداشتی، به اقدامات بیشتری نیاز است.

کرونا در حالی جهان را همچنان تحت تأثیر خود قرار داده که آمریکا با بیش از ۱۳ میلیون مورد ابتلا، همچنان رکورد دار در میان کشور‌های جهان به شمار می‌رود.

آمریکایی‌ها در حالی روز گذشته (پنجشنبه) برای برگزاری جشن «روز شکرگزاری» از خواب بیدار شدند که از خانواده‌ها در این کشور خواسته شده بود تا از دور هم جمع شدن به منظور جلوگیری از انتقال کرونا خودداری کنند.

این در حالی است که تا کنون نزدیک به ۲۷۰ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. بسیاری از خانواده‌ها در آمریکا در روز شکرگزاری بجای دور هم جمع شدن، به ارتباط‌های آنلاین روی آوردند. با این همه، اداره حمل و نقل آمریکا اعلام کرد بیش از ۶ میلیون مسافر از طریق فرودگاه‌های آمریکا در فاصله روز‌های جمعه هفته گذشته تا روز چهارشنبه (پیش از جشن شکرگزاری) جابجا شده اند که همین مسأله سبب شد تا هفته‌ای را که گذشت، شلوغ‌ترین هفته از نیمه مارس در این کشور باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار