مصونیت یک ماهه دومین واکسن کرونای روسی

یکی از مقامات روسی اعلام کرد که واکسن اپی واک کرونا تا یک ماه پس از تلقیح ایمنی موثری ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، الکساندر ریژیکوف، محقق و رئیس بخش بیماری‌های انسان گفت: واکسن اپی واک کرونا که توسط مرکز تحقیقاتی وکتور روسیه تولید شده است تا یک ماه پس از اولین تلقیح، ایمنی ایجاد می‌کند.

ریژیکوف توضیح داد: ایمنی تا یک ماه پس از اولین واکسیناسیون تشکیل می‌شود؛ بنابراین قرنطینه سراسری لازم نیست، اما برای محافظت در برابر عفونت خارجی استفاده از ماسک بسیار مطلوب و ضروری است. واکسیناسیون واکسن اپی واک کرونا فصلی خواهد بود، اما هنوز سرعت دقیق آن مشخص نشده است.

ریژیکوف افزود: من معتقدم که واکسیناسیون فصلی خواهد بود، اما ما هنوز مراحل واکسیناسون مجدد را بررسی نکرده ایم. پس از دو بار تزریق این واکسن، بعد از حداقل ۶ یا ۱۰ ماه به واکسیناسیون مجدد نیاز است. امیدواریم ایمنی این واکسن به گونه‌ای باشد که هر سه سال یکبار نیاز به واکسیناسیون باشد.

این مقام همچنین افزود: ایمنی ایجاد شده پس از ابتلا به کووید ۱۹ پایدار نیست و فقط در طی پنج تا هفت ماه از فرد محافظت می‌کند، در حالی که ایمنی ایجاد شده پس از واکسیناسیون پایدارتر است. واکسیناسیون با واکسن اپی واک کرونا احتمالاً از سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

ریژیکوف درباره ذخیره سازی این واکسن توضیح داد: این واکسن می‌تواند تا دو سال در یخچال معمولی نگهداری شود و همچنان کارآمد باشد. واکسن مرکز تحقیقاتی وکتور به راحتی در دمای مختلف از ۲ تا ۸ درجه ذخیره می‌شود و در ضمن ویژگی‌های ایمنی زایی خود را تا دو سال حفظ می‌کند.

او گفت: اپی واک کرونا واکسنی مبتنی بر پایه پپتیدهاست و در ۱۳ اکتبر (۲۲ مهر) به دومین واکسن ثبت شده علیه کرونا در روسیه تبدیل شد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
اصلا منبعد چه كرونا باشه چه نباشه لازمه ملت حتما ماسك بزنن تا موقع حزف زدن آب دهنشون رو نپاشونن تو صورت همديگه
آخرین اخبار