آلودگی زیست محیطی در شبوه یمن در پی سرقت نفت آن از سوی متجاوزان

استاندار شبوه اعلام کرد سرقت نفت در این استان یمن از سوی ائتلاف متجاوز موجب ایجاد آلودگی خطرناک زیست محیطی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبری العهد، اقدام متجاوزان سعودی- آمریکایی در سرقت نفت از یکی از خطوط انتقال نفت در استان شبوه یمن باعث نشت مقادیر زیادی نفت و آلودگی خطرناک زیست محیطی در این استان شده است. 

احمد الحسن الامیر، استاندار شبوه، گفت متجاوزان مسئول آلودگی زیست محیطی در این استان هستند و مناطق لهیه، علی بن حبتور، تموره و اراضی کشاورزی و مسکونی واقع در طول خط لوله بخش ۴ در غرب منطقه عیاد تا بندر النشیمه را جزء مناطق آسیب دیده ناشی از آلودگی زیست محیطی اعلام کرد.

او گفت هزاران بشکه نفت که متجاوزان و عمال آن‌ها هر روز سرقت می‌کنند به مناطق کشاورزی و مسکونی واقع در محدوده این خط لوله فرسوده نفتی نشت می‌کند و آسیب‌های ناشی از نشت نفت به حوزه‌های آبی و چاه‌های آب واقع در امتداد این خط لوله نفتی سرایت کرده است.

استاندار شبوه تأیید کرد آلودگی‌های زیست محیطی محدود نیست بلکه به حد فاجعه زیست محیطی خطرناک رسیده که ناشی از گسترش نشت نفت به مناطق واقع در امتداد خط لوله ۴ در غرب عیاد تا بندر النشیمه است.

الامیر افزود نشت نفت به گسترش لکه‌های بزرگ نفتی منجر و برکه‌ها و دریاچه‌هایی از نفت خام تشکیل شده و به تعدادی از مناطقی که در اطراف آن‌ها کشت و کار می‌شود و نیز به حوزه‌های آبی سرایت کرده و باعث آلودگی آن‌ها شده است.

او گفت مزدوران وابسته به متجاوزان به عمد از هرگونه چاره اندیشی زیست محیطی یا مهار این فاجعه که باعث وارد آمدن خسارات زیادی به محیط زیست شده است؛ خودداری می‌کنند.

الامیر از آزاد مردان استان شبوه خواست برای متوقف کردن جریان نفت خام از طریق این خط لوله فرسوده مداخله کنند تا آنچه را که امکان نجاتش وجود دارد نجات دهند و مزدوران را مجبور کنند غرامت‌های کامل ناشی از آلودگی زیست محیطی را پرداخت کنند.

علاوه بر این باید از شماری از شرکت‌های تخصصی درخواست شود تا چاره اندیشی بکنند و چاه‌های جدید آب را در مناطقی که هنوز آلوده نشده اند حفر و آثار ناشی از آلودگی در چاه‌های آب در مناطق آسیب دیده تحلیل و بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار