۳۰ دستگاه آمبولانس بازسازی شده به چرخه خدمات درمانی خوزستان بازگشتند

۳۰ دستگاه آمبولانس بازسازی شده امروز، جمعه ۷ آذرماه با حضور جمعی از مسئولان خوزستان به ناوگان اورژانس استان بازگشتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سایت تعمیرات خودرو‌های امداد جنوب غرب کشور امروز، جمعه ۷ آذر ماه در آئینی با حضور مسئولان خوزستان در بیمارستان طالقانی اهواز به بهره برداری رسید و ۳۰ دستگاه آمبولانس بازسازی شده به اورژانس استان تحویل داده شد.

فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: حدود ۳۲۰ دستگاه آمبولانس در خوزستان در چرخه ارائه خدمت بودند که در ارزیابی اولیه مشخص شد ۱۱۶ خودرو به دلایل مختلف دپو شده و از چرخه خدمت باز مانده‌اند.

او با بیان اینکه این خودرو‌ها دارای مشکلات بدنه، موتوری و تعدادی نیز نیازمند قطعه بودند و در واقع با خارج شدن هر آمبولانس یک پایگاه اورژانس در سطح استان غیرفعال و ارائه خدمت متوقف شده بود، اظهار کرد: کار راه‌اندازی این خودرو‌های آمبولانس ابتدا با تعویض روغن آغاز شد، درحالیکه پیش از این بخش خصوصی این اقدام را انجام می‌داد و هزینه‌های زیادی برای ما به همراه داشت.

ابول نژادیان بیان داشت: پس از آن نیز خدمات و تعمیرات جزئی را در دستور کار قرار دادیم تا خوزستان را برای اورهال خودرو‌ها بی‌نیاز کنیم، پیش از این تنها یک مرکز بازسازی و تعمیر در استان اصفهان فعالیت داشت که پس از مذاکرات با رئیس اورژانس و وزارت بهداشت مجوز دومین مرکز در کشور برای خوزستان دریافت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه متخصص‌های استان به این منظور دورهم جمع شده و قطعات مورد نیاز برای بازسازی خودرو‌های دپو شده نیز تهیه شد، ادامه داد: یکی از پیشنهادات موثر طراحی جدید کابین عقب آمبولانس‌ها بود تا از حداکثر فضا برای ارائه خدمت استفاده شود که این امر با استفاده از پی وی سی و فایبرگلاس و توان متخصصان بومی محقق و مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت.

ابول نژادیان بیان داشت: اورژانس‌های جنوب غرب در ۳ دانشگاه ایلام، لرستان و خوزستان یک هزار و ۱۴۰ خودرو است که در اهواز ۸۳ دستگاه غیر فعال بوده و ۳۷ دستگاه با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال بازسازی شده اند، همچنین برگزاری کلاس‌های مختلف نگهداشت آمبولانس نیز برای همکاران فوریت‌های پزشکی سطح استان در دستورکار است.

او گفت: پس از تعمیر و بازسازی خودرو‌های آمبولانس استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان، تعمیر و بازسازی خودرو‌های استان‌های فارس و بوشهر نیز در دستور کار است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.