معاون بین المللی قوه قضائیه خبرداد؛

پایان ریاست جمهوری ترامپ، آغاز عملیات جدی قضایی جمهوری اسلامی علیه او است

باقری گفت: قول می‌دهیم که پایان ریاست جمهوری ترامپ آغاز جدی رسیدگی‌های قضایی ایران برای ترور برجستگان ایرانی باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقری معاون بین المللی قوه قضائیه درباره ترور دانشمندان کشورمان شهید فخری زاده گفت: من اعتقادم این است که سیاست فشاری حداکثری آمریکا که در سال‌های اخیر آمریکایی‌ها آن را دنبال می‌کردند دو تیغه دارد یکی بحث تحریم است که با انواع ابزار‌ها و ظرفیت خود ایران را به آن‌ها جلوگیری کنند تا عرصه دارو‌ها هم ایران را تحریم کردند و این فقط منحصر به دوره ترامپ نیست.

او گفت: نکته مهم این است که ایران تحریم‌ها و تهدید‌ها را تبدیل به فرصت می‌کند که در عرصه‌های علمی هم این رویش ها، تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کرد تا نوآوری در کشور شکل بگیرد.

باقری با بیان اینکه شهید فخری زاده سردمدار این حوزه بود و آمریکایی‌ها سعی دارند جلوی قطار پیشروی ایران را بگیرند و ترور هم یکی از همین ابزار‌های تحریم است، گفت: ریشه اصلی دشمن‌ها و جنایت‌ها آمریکا است و صهیونیست‌ها هم با اجازه آمریکایی‌ها این کار را می‌کنند.

معاون بین المللی قوه قضائیه افزود: در صحنه ترور، صهیونیست‌ها کار‌های آمریکایی‌ها را انجام می‌دهند و تنها رژیم صهیونیستی در این قضیه متهم نیست، البته که آن‌ها نقش اصلی را دارند.

او با بیان اینکه نقش اروپایی‌ها در بسترسازی تروریسم خیلی مشهود است به گونه‌ای که دیده نشد کسی از اروپایی‌ها ترور سردار سلیمانی را متهم کند، افزود: اگر همه حواس را به رژیم صهیونیستی جلب می‌کنیم نباید تمرکز خود را از روی آمریکا و اروپا برداریم.

باقری با بیان اینکه پرونده شهید سلیمانی را پیگیری میکنیم، گفت: قول می‌دهیم که پایان ریاست جمهوری ترامپ آغاز جدی رسیدگی‌های قضایی ایران برای ترور برجستگان ایرانی باشد.

معاون بین المللی قوه قضائیه ادامه داد: ترامپ حتی پس از ریاست جمهوری باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

او گفت: به ترامپ توصیه می‌کنم اگر میخواهی از پیگرد حقوقی و قضایی جمهوری اسلامی ایران در امان بمانی، یک اتاق از بایدن کرایه کن و در کاخ سفید بمان.

او با بیان اینکه ما در دستگاه قضایی این وظیفه را بر عهده داریم و از همه ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم تا از مشروعیت تروریسم در دنیا جلوگیری شود، تصریح کرد: یکی از گزارشگران گزارشی در مورد شهید سلیمانی منتشر کرد و این اقدام را متهم کرد، ولی رسانه آمریکا او را اخراج کردند این در حالی است که آمریکا بر طبل حقوق بشر می‌کوبد.

باقری ادامه داد: ما از هیچ ظرفیتی برای احقاق حقوق ملت ایران و به مجازات رساندن نمی‌گذریم.

معاون بین المللی قوه قضائیه با بیان اینکه ما باید از همه نمایندگان خود مطالبه کنیم که محکوم کردن این حادثه را پیگیری کنند و از دیپلمات‌های دیگر کشور‌ها نیز بخواهند که این حادثه پیگیری شود، گفت: کشور‌های غربی در مقابل تروریست‌ها ایستادگی نمی‌کنند و اروپایی‌ها نباید از این قضیه قسر در بروند.

او بیان کرد: ممکن است این روز‌ها تروریست‌ها بخندند، ولی قطعا این خنده‌ها به گریه تبدیل خواهد شد.

باقری تصریح کرد:  پاسخ بر اساس معیار‌هایی صورت می‌گیرد و دستگاه‌ها بر اساس این معیار‌ها موارد را پیگیری می‌کنند و نباید از کنار این ابزار‌ها بگذریم، هرچقدر ظرفیت داشته باشیم باید برای مناسبتمان در عرصه‌های بین المللی استفاده کنیم.

بیشتربخوانید

او  ادامه داد: در بیانیه‌ای که رئیس قوه قضائیه به مناسبت شهادت شهید فخری زاده داشتند، تصریح کردند که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در کنار آن‌ها دستگاه قضایی باید به صورت جدی از چنین اقدامات و جنایاتی پیشگیری کنند و نباید اجازه دهند تا دشمن بتواند دست به چنین جنایاتی بزند هرچند شهادت آرزوی همه کسانی است که در عرصه مدیریت جهادی کشور فعالیت می‌کنند.

باقری گفت: نکته‌ای که باید به آن اشاره شود این است که ضمن اینکه باید از این افراد، شخصیت‌ها، ظرفیت‌ها، محصولات و دستاورد‌های برجسته انقلاب اسلامی صیانت شود و باید همه جوانان و مدیران جوان ما به این نکته توجه کنند که هرکدام از این‌ها کارشان، فعالیت و احساس مسئولیتشان آنقدر مهم است که برای دشمن ارزش ترور دارد.

معاون بین المللی قوه قضائیه با بیان اینکه باید این احساس مسئولیت در همه ایجاد شود، گفت: این افراد به طور جدی‌تر و با انگیزه‌تر باید برای فعالیت برای سازندگی ایران اسلامی و رفع مشکلات که مردم با آن‌ها درگیر هستند، تلاش کنند تا دشمن را ناکام بگذارند.

باقری خاطرنشان کرد: ما در دستگاه قضایی عزممان جدی است، همانطور که در عرصه نظامی ثابت کردیم دوران بزن درروی نظامی پایان یافته. ما باید با اقدام‌های جدی در عرصه حقوقی و قضایی داخلی و بین المللی به عمل ثابت کنیم که دوران بزن درروی حقوقی هم تمام شده و دشمن باید بداند نه تنها امردهندگان دستور ترور و عاملان آن، بلکه حتی کسانی که بسترساز تروریسم هستند و کسانی که با سکوتشان مشوق ترور هستند، باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار