وفقی خبر داد؛

سالمندان بیشترین جانباختگان حوادث رانندگی در بزرگراه‌ها

مدیر کل ایمنی و مهندسی شهرداری تهران گفت: بیشترین تصادفات عابران پیاده در بزرگراه‌ها مربوط به سالمندان است.

علی وفقی مدیر کل ایمنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو  با خبرنگارحوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برنامه داریم که سالانه تصادفات فوتی عابران پیاده را در شهر تهران به ۲۰ درصد کاهش دهیم؛ تصادفات جرحی و فوتی عابران پیاده در اولویت رسیدگی است، به این دلیل که  تصادفات جرحی با احتمال بالاتری تبدیل به تصادفات فوتی می‌شوند.

مدیر کل ایمنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طی ۶ ماه امسال مجموع فوتی‌های  عابران پیاده به ۱۰۴ نفر رسیده است، افزود: ۴۹ نفر کاهش فوتی در ۶ ماه امسال نسبت به سال گذشته داشتیم. الگو هم تغییر کرده است؛ شبکه معابر برای عابران پیاده به استناد آمار و گزارش‌ها ایمن‌تر شده است. افزایش سرعت وسایل نقلیه به علت کاهش بار ترافیکی آن هم در تعطیلی‌ها باعث کاهش ایمنی سرعت می‌شود؛ در ۶ ماهه اول امسال نسبت به ۶ ماه سال قبل ۲۶ درصد کاهش تصادفات جرحی و ۸ درصد کاهش تصادفات منجر به فوت داشتیم.

وفقی با اشاره به اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شبانه روز مشغول ایمن سازی معابر در سطح شهر تهران است،خاطر نشان کرد: آمار فوتی‌های عابران پیاده در محل حادثه ۱۱ درصد نسبت به ۶ ماه سال گذشته افزایش داشته است.  عابران پیاده باید الگو‌های رفتاری که انجام می‌دهند خطرساز نباشد؛ به طور مثال عبور عرضی در بزرگراه‌ها نداشته باشند.بسیاری  از تصادفات عابران پیاده مربوط به سالمندان است، معابر برای عابران پیاده ایمن‌تر شده اند و امیدواریم در بلند مدت در فوتی‌های عابران پیاده به عدد صفر برسیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار