افزایش ۳۰۰ درصدی تولید کنجد در شهرستان کازرون

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کازرون از افزایش ۳۰۰ درصدی تولید کنجد و تولید بیش از هزار و ۲۰۰ تن از این محصول در شهرستان کازرون خبر داد.

حمید رشیدی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه با پایان برداشت کنجد از مزارع شهرستان کازرون، بیش از هزار و ۲۰۰ تن کنجد تولید شد، اظهار کرد: امسال، هزار هکتار از اراضی این شهرستان، زیرکشت دانه روغنی کنجد قرار گرفت که این سطح نسبت به پارسال ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه شهرستان کازرون یکی از قطب‌های تولید کنجد استان فارس است، تصریح کرد: همه کشت کنجد در این شهرستان به صورت بی خاک ورزی یا کم خاک ورزی انجام شده است که نقش مهمی در حفظ رطوبت خاک و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

رشیدی افزود: نیاز آبی کم، سازگاری با شرایط آب و هوایی، دوره رشد کوتاه، جایگزینی مناسب برای ذرت دانه ای، کاهش هزینه‌های عملیات خاک ورزی و قیمت مناسب برای فروش باعث افزایش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان کازرون شده است.

این مقام مسئول، فراوری گیاه کنجد در شهرستان و بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در زمینه تولید حلوا، ارده، و سایر فرآورده‌های کنجدی و صنایع تبدیلی و تکمیلی را دارند، می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: داراب ۲، دشتستان و محلی از ارقام کنجد در این شهرستان است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار