رصد، ردیابی و پایش ملخ صحرایی در شهرهای جنوبی خوزستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: رصد، ردیابی و پایش ملخ صحرایی در شهرهای جنوبی استان به عنوان اولویت مهم سازمان آغاز شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تورج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به گزارشات جلسه ستاد فنی ملخ تشکیل و عملیات رصد، ردیابی و پایش ملخ صحرایی در شهرهای جنوبی استان به عنوان اولویت مهم سازمان آغاز شده است.

او با اشاره به تجربیات سال‌های قبل، امسال نیز پیش‌بینی هجوم ملخ در استاد وجود داشت، افزود: در این زمینه باید با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات موجود آمادگی کامل را برای مبارزه با این آفت داشته باشیم.

نوروزی  بیان داشت: امسال از نظر مبارزه نسبت به سال‌های قبل وضعیت بهتری خواهیم داشت  و با توجه به تجربیات سال‌های گذشته و امکانات و زیرساخت‌هایی که طی این سال‌ها به آنها دست یافته‌ایم، استان شرایط بهتری را نسبت به گذشته در زمینه مبارزه با ملخ تجربه خواهد کرد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی با عنوان هر بهره‌بردار یک پایشگر، تامین و آماده سازی سمپاش‌ها، معرفی تیم‌های ردیابی، ترمیم و احداث فرودگاه‌ها و تامین اعتبارات لازم برای مبارزه از جمله اقدامات مهمی است که باید در استان انجام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار