دورکاری کارمندان فرصتی برای کاهش مصرف انرژی گاز در روزهای سرد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در این چند روزی که از آغاز دورکاری کارکنان ادارات استان گذشته است در مصرف گاز آنها تاثیری مشاهده نشده است در حالی که دورکاری فرصت مناسبی برای بهینه‌سازی مصرف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: فرآیند بازرسی و پایش دمای محیط ادارات، بانک ها و موسسات آموزشی و دانشگاهی خراسان رضوی از دو هفته گذشته آغاز شده که  نتایج اولیه نشان دهنده رشد مصرف این ادارات نسبت به مدت مشابه پارسال است.

او افزود: طبق گزارش بازرسان متاسفانه در حالی که سامانه گرمایشی برخی از ادارات روی حداکثر تنظیم شده، پنجره اتاق‌ها هم برای تهویه هوا و مقابله با کرونا باز است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی به تعطیلی مدارس و دانشگاهها هم اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تمام مدارس و دانشگاه‌های استان در مقاطع مختلف تعطیل بوده و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و آموزش غیرحضوری مشغول به فعالیت هستند. به همین علت دلیلی برای روشن کردن سیستم های گرمایشی بخش آموزشی وجود نداشته و گرم کردن فضای اداری حداقلی کفایت می‌کند.


بیشتر بخوانید


افتخاری با اشاره به اینکه با توجه به برودت هوا و کاهش دما در اکثر مناطق استان تامین مطمئن و پایدار گاز طبیعی نیازمند همکاری بخش های مختلف است بیان کرد: کاهش مصرف گاز طبیعی ادارات و مجموعه‌های دولتی کمک به تامین و پایداری زنجیره تامین گازطبیعی استان در این روزهای سرد است.

او تصریح کرد:  به ادارات پر مصرف در درجه اول تذکر کتبی داده می شود و در صورت بی توجهی با هماهنگی استانداری نسبت به قطع گاز این دسته از دستگاه های دولتی اقدام خواهیم کرد. ضمن آنکه بر اساس آخرین مصوبه هیات دولت گازبهای ادارات و دستگاههای دولتی که مصرف گاز آنها نسبت به مدت مشابه سالهای قبل افزایش داشته باشد مشمول افزایش قیمت خواهند شد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.